مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد؛

پیش بینی کاهش دمای هوا و یخبندان در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان با اعلام هشدار سطح زرد در این استان گفت:کاهش دمای هوای شبانه و یخبندان به ویژه در مناطق سردسیر قابل انتظار است.

به گزارش همای سعادت،بهروز مرادپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:بارش پراکنده و رگباری باران ، رعد و برق، رگبار برف در شهرهای سردسیر ، بارش برف در ارتقاعات و نواحی کوهستانی ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه ای، کاهش دما با فعالیت سامانه بارشی از سه شنبه شب در این استان قابل انتظار است.

وی با بیان اینکه سه شنبه شب در اغلب نقاط استان سامانه بارشی فعال خواهد شد، افزود:همچنین چهارشنبه در همه نقاط استان و پنجشنبه در نیمه شرقی استان بارندگی قابل انتظار است و این سامانه تا بعد از ظهر روز پنجشنبه در استان فعال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد روان آب، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی قابل انتظار است.

مرادپور عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی ، آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه ها و جاده ها، کنترل دما، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، محافظت از تاسیسات، آمادگی دستگاه های امدادی، مدیریت بهینه مصرف انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم را تاکید کرد وگفت: طی امشب شاهد کاهش دماهای شبانه و بروز پدیده یخبندان در سطح استان (بویژه مناطق سردسیر) خواهیم بود، لذا مدیریت مصرف حامل های انرژی، تنظیم دما در گلخانه ها و مرغداری ها، محافظت از تاسیسات توصیه می شود.

انتهای پبام/