چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ لرستان برگزار می شود

معاون فرهنگی ارشاد لرستان از برگزاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ این استان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،اعظم روانشاد با اعلام این خبر،اظهار داشت:صنعت چاپ بعنوان یک صنعت پایه،نقش موثری بر روی زیربنای توسعه فرهنگی و اقتصادی دارد و باید به عنوان یکی از محورهای توسعه مورد توجه قرار بگیرد که در همین راستا چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ لرستان،برگزار می شود.

وی افزود:در این جشنواره از پیشکسوتان صنعت چاپ،مدیران برتر، کارآفرینان برتر،کارگران نمونه و فعالان صنعت چاپ استان تقدیر به عمل خواهد آمد.

معاون فرهنگی،مطبوعات ارشاد لرستان با اشاره به اینکه هم اکنون
۱۰۲ واحد فعال در رسته های افست،دیجیتال،بنر و …می‌باشد،اظهار کرد:با تأسیس سه واحد چاپ و بسته بندی دارویی و چاپ بر روی الواح فلزی« کنسرو، قوطی های روغنی و خوراکی و صنعتی» گام جدیدی در نوع چاپ های ضروری و پیشرفته برداشته شده به گونه ای که می توان لرستان را به عنوان یکی از شاهراه های قطب صنعت چاپ و بسته بندی محصولات و مواد دارویی در غرب و جنوب غرب کشور دانست.

روانشاد گفت:در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ به بدنه فرهنگی استان،تزریق شده که از این میزان تسهیلات،مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال به چاپخانه ها،جهت تجهیز ماشین آلات اختصاص داده شده است.

به گفته معاون فرهنگی ارشاد لرستان،میزبانی چهاردهمین جشنواره در ۲۵ مهرماه جاری در راستای تمرکززدایی از مرکز استان،در شهرستان سلسله برگزار می شود.

انتهای پیام/