۱۰ رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی لرستان راه‌اندازی شد

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: ۱۰ رشته جدید با توجه به نیازهای مراکز استان در این دانشگاه راه اندازی شده و تاکنون هیچ‌کدام از مراکز آموزش عالی لرستان در این رشته ها ورود نکرده اند.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج نیک پی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان بیان کرد: اکنون ۱۵ مرکز فعال علمی کاربردی در سطح استان وجود دارد، که در این مراکز حدود هفت هزار دانشجو تحصیل می کنند و از مجموع دانشگاه های جامع علمی کاربردی منطقه پنج بیشترین تعداد دانشجو در این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: فارغ التحصیلان این دانشگاه علاوه بر جذب در بازار کار امکان اشتغالزایی نیز دارند و ظرفیت این دانشگاه در سطح کارآفرینی است.

نیک پی با بیان اینکه در این دانشگاه رشته های کاردانی و کارشناسی حرفه ای و مهندسی فناوری ایجاد شده است، اضافه کرد: این فرصت های دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان نیازمند معرفی به هم استانی‌ها است تا بتوان در جهت تحقق شعار سال گام برداشت.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی افراد را به سمت کارآفرینی و اشتغالزایی سوق می‌دهد و تلاش می‌شود که در راستای مهارت افزایی دانشجویان اقدام موثر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در سطح آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی طرح آمایش اموزش علمی مهارتی را تدوین کرده است و قابلیت های استان را مورد بررسی قرار داده است و از مزیت های این دانشگاه انعطاف در برنامه های آموزشی است و اگر استقبالی از رشته های فعال در دانشگاه نشود رشته های جدید با توجه به نیاز استان جایگزین می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان یادآور شد: دانشگاه علمی کاربردی در رشته های روابط عمومی فعال است و در این راستا در دوره های کوتاه مدت و تک درس و تک پودمان آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی رسانه را دارد.

نیک پی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی امکان برگزاری کلاس های تلفیقی را دارد و از ظرفیت های با تجربه استان در دوره های آزاد استفاده می کند.

انتهای پیام/