۱۵ کتابخانه در هفته دولت بهره‌‌برداری شد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:در هفته دولت امسال ۱۵ کتابخانه در کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش همای سعادت آنلاین،مهدی رمضانی روز جمعه در آیین بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،اظهار داشت:در دولت سیزدهم تعداد کتابخانه‌های سیار ۵۱ درصد و تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ها نیز ۱۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برنامه نهاد کتابخانه‌ها براساس تاکید رئیس جمهور افتتاح ساختمان نیست؛بلکه آماده‌سازی فضا برای بهره‌برداری است،بیان کرد:هفته دولت امسال، ۱۵ کتابخانه عمومی در کشور بهره‌برداری شد که ۸ باب از این تعداد تازه‌ساز و مابقی جابجایی و بازطراحی بود که همه این واحدها تجهیز و سپس بهره‌برداری شده است.

رمضانی افزود:کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با گذشت بیش از دو دهه به نماد ناکارآمدی در کشور تبدیل شده بود که نمونه آن در بسیاری از استان‌ها وجود دارد و با توجه ویژه دولت سیزدهم به نوبت در حال بهره‌برداری و تحویل به علاقه‌مندان کتابخوانی است.

وی گفت:کتابخانه‌های نسل جدید فضای متفاوت از حیث خدمات و حضور اعضا دارد و می‌تواند پیش‌برنده باشد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه به کودک و نوجوان را از اولویت‌های مهم در دوره کنونی برشمرد و افزود:ایجاد فضاهای مربوط به این بخش با جدیت دنبال می‌شود که این امر در کنار سایر خدمات کتابخانه‌ای به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.

رمضانی گفت:جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های کتابخوانی جزو ۱۴ کشور پیشروی دنیا و اول آسیا است.

انتهای پیام/