۴۶۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در لرستان نیازمند تبلت و گوشی هوشمند هستند

با ورود ویروس کرونا به کشور و ناشناخته بودن مدت ماندگاری آن، در آموزش و پرورش استثنایی نیز، همانند آموزش و پرورش عادی، ضرورت روی‌آوری به روشی که در زیست بوم جدید بتوان برای دانش‌آموزان با نیازهای ویِژه به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی کرد که هیچ دانش‌آموزی از آموزش به عنوان یک حق طبیعی و اولیه دور نماند، در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش همای سعادت به نقل از پانا ،با ایجاد شبکه‌شاد، به عنوان یک نرم‌افزار داخلی و امن که مخصوص آموزش و پرورش است و ظرفیت بالایی هم دارد، دانش‌آموزان وارد فضای جدیدی در تعلیم و تربیت شدند. در این زمینه، مناسب‌سازی هایی صورت گرفت که امکان بهره‌گیری از آن برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در گروه‌های مختلف فراهم شود. با وجود تامین این زیرساخت که البته در ماه های اول با مشکلاتی مواجه بود، اما امروزه از وضعیت نسبتا بهتر و پایدارتری برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی لرستان ،عنوان کرد: برای استفاده از این نرم افزار نیاز به ابزاری در دسترس همچون گوشی همراه و تبلت بود که متاسفانه تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانش آموزان با نیازهای ویژه قادر به تامین تبلت نبودند، بر همین اساس همکاران پر تلاش ما در سطح مدارس که همه اقداماتشان در این حوزه ایثارگرانه است، پای کار آمدند و در هر مدرسه با استفاده از ظرفیت و مشارکت همکاران و افراد خیر و نیک اندیش حدود ۴۰ دستگاه تبلت و گوشی در سطح استان لرستان به دانش آموزان محروم اهدا شد.

امیر اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات و نیاز شدید استان‌ها به وسایل هوشمند، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با مدیریت منابع داخلی و استفاده از ظرفیت خیران کشور در سطح ملی این موضوع را وارد فاز جدیدی کرد که با استقبال خوبی هم همراه شد.

وی تاکید کرد: در آموزش و پرورش استثنایی لرستان بر اساس اعلام آمار قطعی، تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه محروم از هرگونه سیستم هوشمند ۴۶۰ نفر است که البته این دانش آموزان از روش های دیگر، از جمله آموزش حضوری و انفرادی ٰتهیه درسنامه و شیوه های دیگر آموزش را دریافت می‌کنند و از چرخه آموزش به دور نمانده اند. بر این اساس، مبلغی در اختیار استان قرار گرفته که درحال طی مراحل قانونی است. امیدواریم با مبلغ تخصیص داده شده بتوانیم پوشش صد درصدی آموزش مجازی در حوزه آموزش وپرورش استثنایی را عملیاتی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی لرستان در پایان گفت: هر چند کرونا از جنبه های مختلف خسارت بار بوده و مشکلات عدیده ای بر مردم دنیا و طبیعتا ایران تحمیل کرد، اما با این وجود منجر به ایجاد فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدیدی در کشور شد که استفاده از فضای مجازی به‌عنوان مکمل آموزش حضوری در پساکرونا که می توانست قبل‌تر اتفاق بیفتد، از جمله این دستاوردها بود.

انتهای پیام/