رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۴ طرح بهداشت و درمان مصوب سفر ریاست جمهوری در لرستان بهره برداری شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:سال گذشته چهار طرح بهداشت و درمان مصوبات سفر ریاست جمهوری در این استان بهره برداری شده است.

به گزارش همای سعادت، بهرام دلفان روز چهارشنبه در جلسه مصوبات سفر ریاست جمهوری اظهار داشت:دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت طرح مصوب سفر ریاست جمهوری دارد و طی سه سال گذشته تعداد پروژه‌های عمرانی تکمیل شده در این استان ۷۱ طرح با مساحت ۴۰ هزار و ۶۲۸ متر مربع و اعتبار سه هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: از مجموع طرح های مصوب سفر ریاست جمهوری در این استان سه طرح بیمارستانی در نظر گرفته شد که یکی از این طرح ها بیمارستان نیایش اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی با ظرفیت ۶۱۱ تخت بیمارستانی در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:رر صورت تامین اعتبارات مورد نیاز این بیمارستان سال آینده بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ۲۵۶ تخت خوابی رازی کوهدشت ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: بخشی از اعتبارات این بیمارستان تاکنون تامین نشده که از چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات این طرح حدود یک هزار میلیارد ریال سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکنون محقق نشده است.

دلفان گفت: تکمیل این ۲ طرح بیمارستانی ظرفیت اشتغالزایی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دارند.

وی با بیان اینکه این سه بیمارستان با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی برای لرستان در حال اجرا هستند، عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در لرستان فعال است که با بهره برداری طرح های بیمارستانی استان شاخص تخت های بیمارستانی به میانگین کشوری خواهد رسید.

دلفان با اشاره به طرح بیمارستانی ۲۵۶ تخت خوابی “گهر دورود” ادامه داد: مشکلات اجرای این طرح تا حدودی برطرف شده است و اکنون این بیمارستان ۳۵ درصد پیشرفت فیزکی دارد.

وی عنوان کرد: سه طرح درمانگاه “بزنوید”، “چمن سلطان” و “امام زاده حسن” الیگودرز بهره برداری شدند و همچنین طرح آموزشی شدن بیمارستان های الیگودرز نیز در حال انجام است و اکنون در مراحل نهایی قرار دارد.

دلفان یادآور شد: بخش نوزادان و زایشگاه خرم آباد نیز یکی دیگر از این طرح ها بود که سال گذشته بهره برداری شد.

انتهای پیام/