استفاده مردم از تلفن ثابت منجر به توسعه زیر ساخت های مخابراتی می شود /ایجاد بسترهای فیبر نوری در منازل

سرپرست مخابرات لرستان ،با بیان اینکه ۵۹۰ هزار تلفن ثابت در لرستان موجود است که از این تعداد ، ۳۵۰ هزار مورد آن فعال است،گفت: انتظار می‌رود مردم جهت کاهش هزینه‌های خانوار و کمک به توسعه زیرساخت‌های مخابراتی از خطوط تلفن ثابت بیشتر استفاده کنند.

به گزارش همای سعادت ،شمسی فر در نشست خبری با خبرنگاران ، با تاکید بر ضرورت فرهنگ ساز‌ی استفاده از تلفن ثابت بین مردم ،بیان کرد: اگر بتوانیم در حوزه تلفن ثابت برنامه‌ای را با کمک رسانه‌ها تدوین کنیم و رویکردی را در بین مردم برای استفاده از تلفن ثابت ایجاد کنیم هم به اقتصاد خانواده وهم به مجموعه مخابرات کمک می‌کنیم چرا که فقط درآمد تلفن ثابت جزء حوزه درآمد‌های استانی است و مابقی در آمد‌ها به حساب مخابرات کشور واریز می‌شود.

وی،افزود : ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان۲۸.۷ و کشور۳۷ درصد است که این رقم و فاصله ضریب نفوذ استانی با کشور ناشی از این است که مردم از تلفن ثابت استفاده نمیکنند.

شمسی فر با بیان اینکه در بخش تلفن ثابت ، باتوجه به مشکلاتی از جمله عدم استفاده مردم و فاصله ضریب نفوذ تلفن ثابت استان با نرم ‌کشوری نیازمند سرمایه گذاری در این حوزه است ،عنوان کرد : استقبال مردم از خدمات، نیازمند حمایت ویژه دستگاه های دولتی، قانون گذاران، دولتمردان و ذینفوذان برای توسعه صنعت ارتباطات هستیم.

سرپرست مخابرات منطقه لرستان گفت: متاسفانه یکی از چالش های کنونی مخابرات عدم رغبت مردم به استفاده از خطوط تلفن ثابت است این در حالی است که هزینه یک دقیقه مکالمه تلفن ثابت به ثابت ۴۵ ریال و بین استانی نیز ۳۳۰ ریال استکه این هزینه ها نسبت به استفاده از تلفن همراه بسیار اندک است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از تلفن ثابت برای مشترکین از نظر اقتصادی به صرفه است و همچنین به شرکت مخابرات کمک می‌کند تا بتواند از دستگاه‌های به روز استفاده کند و خدمات بهتری ارائه دهد ،گفت: بنابراین لازم است برای گسترش استفاده از این امکان، فرهنگ‌سازی کافی در استفاده از تلفن ثابت صورت گیرد.

شمسی فر گفت : از ۱۵ سال گذشته تاکنون، تعرفه‌های تلفن ثابت تغییر نکرده است و در ۲ مقطع، اقدامات کد سازی و حذف کد بین‌شهری تلفن ثابت و تبدیل پالس به ثانیه، انجام شد که این دو اقدام، کاهش درآمد مخابرات را در پی داشت.

وی اظهار کرد : هزینه ایجاد یک تلفن ثابت ، ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه و هزینه نگهداری آن ، ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که با سایر حواشی موجود، به ۱۵ هزار تومان می‌رسد همچنین ، درآمد ماهیانه شرکت مخابرات به ازای هر خط تلفن ثابت ، ۵ هزار و ۶۰۰ تومان است.

سرپرست مخابرات لرستان ،اظهار داشت :با توجه به هزینه بالای خرید تجهیزات خارجی ، نیروی انسانی و تورم ، شرکت مخابرات ، خدمات خود را توسعه داده که این نشان از حرکت این صنعت است و ادامه ی آن نیازمند همراهی و حمایت نمایندگان و قانون گذاران است.

وی افزود: رسانه ها باید اطلاع رسانی کنند تا مردم استان از تلفن های ثابت استفاده کنند ، باید برای حل مشکلات موجود ، توسعه تلفن ثابت را نه در بستر سیمی بلکه با استفاده از فناوری و اتصال فیبرنوری در منازل (ftth) به روز کنیم تا شرایط برای رغبت مردم به استفاده از این زیر ساخت فراهم شود.

افتتاح ۷ هزار امکانات و پورت ftth در استان

وی با بیان اینکه تاکنون ۷ هزار امکانات و پورت ftth در استان افتتاح شده است و هزار و ۶۰۰ مشترک از تکنولوژی های جدید ارتباطات استفاده میکنند،گفت : این موضوع در دستور کار شرکت مخابرات لرستان قرار دارد و
بستر ftth در شهرستان های خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز و دورود شروع شده است و امیدواریم این بستر بزودی در کل استان فراهم شود.

شمسی فر به مزایای اتصال فیبر نوری اشاره کرد و افزود:استفاده از تلفن ثابت و اینترنت با هم، استفاده از بیش از چند خط تلفن ثابت، حذف محدودیت‌های پهنای باند و جلوگیری از سرقت کابل های سیمی بخاطر شیشه ای بودن شبکه فیبرنوری ، از مزایای این طرح است.

وی افزود: در خصوص اینترنت پرسرعت خانگی idsl اکنون بیش از ۱۱۲ هزار پورت منصوبه در لرستان وجود دارد که ۹۸ هزار مورد در حوزه شهری و ۱۴ هزار در مناطق روستایی که فقط، ۷۲ هزار پورت آن مشغول به کار و ۵۷ هزار مورد فعال است.

سرپرست مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: سایر شرکت‌های ارائه دهنده در استان بیش از ۷۷ هزار منصوبه adsl دارند و میزان مشغول به کار آنان بیش از ۴۴ هزاراست.

شمسی فر با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت اینترنت باند پهن ( vdsl) ، بیان کرد: در سطح استان ، ۳۵۰ خط تلفن ثابت نیز مشغول به کار هستند که وضعیت فعلی استان این پیام را به مخابرات منطقه می دهد که ظرفیت‌adsl در استان اشباع شده و بیش از این نباید روی آن مانور داد.

وی در رابطه با مزایای vdsl نسبت به adsl، عنوان کرد: در توسعه سرویس‌ در بهترین شرایط فاصله منزل مشترک تا مرکز مخابراتی، نهایت پهنای باندی که می‌توانیم در adsl تعیین کنیم، حدود ۱۶ تا ۲۰ مگابایت است در صورتی که در vdsl می‌توانیم ‌پهنای باند را تا ۴۰ مگا بایت توسعه و افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: سال آینده در محدوه اینترنت باند پهن توسعه vdsl است و برای همه شهرستان توسعه و جایگزینی صورت می گیرد.

شمسی فر خاطر نشان کرد: اولین تست سرویس vdsl در شهرستان ازنا آغاز شده و با تمهیدات لازم ، هیچکدام از شهر‌های استان ، محدودیتی برای توسعه vdsl ندارند.

انتهای پیام/