ضرورت حمایت از نخبگان و جوانان مستعد کشور / شش دستاورد مهم کاربردی حاصل تلاش انجمن نخبگان یزد

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با تاکید بر ضرورت حمایت از نخبگان و جوانان مستعد کشور ،گفت: شش دستاورد مهم کاربردی حاصل تلاش انجمن نخبگان این استان بوده است.

به گزارش همای سعادت، عباس محمدی، مدیرکل فرودگاههای استان یزد، در خصوص حمایت از نخبگان ،اظهار داشت: با توجه به لزوم کم اثر کردن تحریم، ایجاد خودکفایی و نگاه به درون و شکوفایی هرچه بیشتر استعداد جوانان این مرز و بوم و پرورش استعداد نخبگان و جوانان کشور، انجمن نخبگان شاغل در فرودگاه یزد را ایجاد کردیم.

وی افزود: نوآوری و دستاوردهای مختلفی که در طول چند سال گذشته در حوزه‌های مختلف علمی توسط این جوانان نخبه به‌دست‌آمده گواه پتانسیل‌های این نسل است.

محمدی به دستاوردهای انجمن نخبگان فرودگاه یزد اشاره کرد و گفت: این جوانان نخبه، شش محصول و دستاورد مهم راساختند که در نوع خود کم نظیر و غیر قابل‌تصور هستند چرا که این ابداع‌ها تکنولوژی‌های بسیار بالایی را نیاز داشت ولی این جوانان با تکیه ‌بر علم خود توانستند به این مهم نیز دست یابند.

مدیرکل فرودگاههای یزد اضافه کرد: در این ‌میان می‌توان به سیستم جامع نظارتی که متشکل از سخت‌افزار و نرم‌افزار است اشاره کرد.

وی با تاکید بر حمایت از نخبگان، گفت: حمایت از نخبگان و تسهیل مسیر آنها برای ورود به عرصه‌های مهم، یکی از ملزومات امروز کشور برای پیشرفت است و نخبگان به‌عنوان نیروی انسانی خاص و توانمند یکی از سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند که در این میان ما با بهره گیری از حمایتهای مدیر عامل و حمایت‌های معنوی و مادی که در یزد از این نخبگان داشتیم،دستاوردهای قابل‌توجهی ابداع شد.

محمدی اذعان کرد: اینها نشانه ی خودباوری و استعداد جوانان کشورمان است و اگر این روند ادامه یابد و تمام مسئولان به‌ویژه دولت جدید که در سخنان خود به حمایت از نخبگان تاکید فراوان کرده‌اند می‌توان کشور را از تنگناها و گلوگاه‌های بسیار مهم عبور داد.

مدیر کل فرودگاههای یزد ادامه داد: جوانان نخبه کرمانی حدود چهارده سال پیش، اختراعی بنام تله مدیسن Tele medicine داشتند که در دیسپچ اورژانس استفاده ‌شد و کاربرد فراوانی در زلزله‌ای که در آذربایجان آمده بود داشت.

وی گفت: این دستگاه به‌صورت ثانیه‌ای آمار و اطلاعات را ارائه می‌کرد و مرکز دیسپچ در یک صفحه شبیه رادار با تمام آمبولانس‌ها در ارتباط بود و پزشکی که در مرکز دیسپچ قرار داشت تمام راهنمایی‌های لازم را به افراد آمبولانس می‌داد و علائم حیاتی بیمار به مرکز دیسپچ منتقل می‌شد و حتی سرعت آمبولانس، وضعیت بیمار و موقعیت آمبولانس نیز قابل رصد بود.

محمدی ادامه داد: اگر ماشین اورژانس در محلی مثل زیر پل یا سازه‌های فلزی هم بود باز موقعیت آمبولانس مشخص می‌شد و ارتباط به‌هیچ‌وجه قطع نمی‌شد، این اختراع، تلفیقی از سیستم هوانوردی ، مخابراتی و الکترونیکی است که در نوع خود منحصربه‌فرد است.

مدیرکل فرودگاههای استان یزد در با بیان اینکه علم، خود را به ما تحمیل خواهد کرد، پس بهتر است ما به استقبال از علم و حمایت از نخبگان و جوانان مستعد کشور برویم، تصریح کرد: همانگونه که در بحث تحریم‌ها و همه‌گیری ویروس کرونا دست به دامن نخبگان، دانشمندان و پزشکان شدیم پس باید از این جوانان حمایت شود و مسئولین امر و دستگاه‌های متولی نیز باید از جوانان نخبه بیش‌از پیش حمایت کنند تا روند پیشرفت کشورمان در همه زمینه‌ها با قدرت دنبال شود.

انتهای پیام/