آزادی ۴۰ نفر از زندانیان بدهکار مالی در لرستان

مدیرکل زندان‌های لرستان از آزادی ۴۰ نفر از زندانیان بدهکار مالی در این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،شاهوند دادستان مرکز استان، عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان های استان ،محمدی دادستان و قضات دادسرای شهرستان بروجرد از زندان مرکزی بروجرد بازدید کردند و در دیدار چهره به چهره با مددجویان در جریان مشکلات و درخواست های آنان قرار گرفتند.

عبدالمجید کشوری اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و با دستور مقام قضائی، تعداد ۴۰ نفر از زندانیان بدهکار مالی و کسانی که حبس آنها کمتر از چهار ماه بود، از مجموعه زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

وی افزود: ما برای کسانی که بدهکار مالی هستند، از نظر ما مرتکب جرمی نشده‌اند و صرفاً بدهی مالی دارند، برنامه ریزی کرده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت خیرین و ستاد دیه بدهی آنها را پرداخت کنیم تا از زندان آزاد شوند.

کشوری نیز ضمن تقدیر از اقدامات مهم دستگاه قضایی در راستای بازدید های مستمر از زندان های استان اذعان داشت: پیگیری مشکلات قضایی زندانیان از اولویت های کاری مجموعه زندانها است و حضور قضات و دیدار چهره به چهره با مددجویان و بررسی پرونده قضایی آنها می تواند علاوه بر سرعت بخشیدن در امر رسیدگی ، در گره گشایی از مشکلات مرتبط با مددجویان نیز موثر باشد.

عضو شورای قضایی استان با حضور در بند قرآنی، خطاب به زندانیان گفت: دوستی و انس با قرآن کریم، درهای رحمت  خدا را باز می کند  و سبب استجابت دعا می شود.

وی افزود:عادت کنید که ساعاتی از روز را با قرآن بگذرانید، چرا که اگر قرآن به قلب و دل شما رسوخ کند، صبوریتی در شما جلوه گر می شود که تحمل دوران حبس را آسان تر می کند.

در ادامه شاهوند به پیگیری های مستمر مدیر زندانها در جهت مرتفع کردن مشکلات قضایی زندانیان اشاره کرد و گفت: با پیگیری های دلسوزانه مدیر کل زندانها در توجه به زندانیان، امروزه شاهد افزایش تأسیسات حقوقی و کاهش جمعیت کیفری در زندانها هستیم که مسلماً در تأمین امنیت و آرامش در زندانها و همچنین اجرای بهتر برنامه های اصلاحی تربیتی در زندانها نقش بسزایی دارند.

وی افزود: مجموعه دادسرای استان آماده همکاری با مجموعه زندانها در راستای خدمات به زندانیان است تا مسؤلین زندانها با اطمینان خاطر نسبت به انجام وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

پس از سرکشی از بندها و شنیدن صحبتهای مددجویان، دستورات لازم جهت بررسی پرونده متهمین و مساعدت های لازم از سوی مراجع قضایی صادر شد و تعداد ۱۹۸ زندانی واجدالشرایط به مرخصی و ۴۰ نفر از زندانیان زندان های استان نیز از زندان آزاد شدند.

اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقات قرآنی هم از جمله برنامه های بند قرآنی بود.

انتهای پیام/