آغاز اجرای طرح نیروی کار بصورت تلفنی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان در اجرای طرح نیروی کار فصل بهار سال ۱۳۹۹ که بصورت تلفنی از ۲۰ اردیبهشت ماه اجرا می‏گردد.

به گزارش همای سعادت، سید حسین نورالدینی ، اظهار داشت: طرح آمارگیری نیروی کار از مهم‌ترین طرح‌های آماری مرکز آمار ایران بوده که منطبق بر  آخرین توصیه‌های سازمان بین‏ المللی کار است و برای مقایسه بین‏ المللی شاخص‏ های نیروی کار امکان بهتری را فراهم می‌آورد.

 

وی گفت: طرح آمارگیری نیروی کار بر اساس نیاز برنامه‏ ریزان و با هدف محاسبه شاخص‏ های فصلی و سالانه نیروی کار از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن­ها طراحی شده است.

 

وی ،افزود: این طرح توسط مرکز آمار ایران با همکاری معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به صورت نمونه گیری اجرا می‌گردد.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان با بیان اینکه این طرح به صورت فصلی در طول سال ۱۳۹۹ اجرا می‌گردد و به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ماموران آمارگیر به جای مراجعه حضوری، از طریق تماس تلفنی با خانوارهای نمونه پرسشنامه­ های مربوطه را تکمیل می‌نمایند و در صورت عدم پاسخگویی خانوار به تلفن، به صورت حضوری اجرا می‌گردد.

 

وی ادامه داد: اجرای فصل بهار این طرح از ۲۰ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه از طریق تماس تلفنی ماموران آمارگیر به ۱۸۸۴ خانوار نمونه از خانوارهای شهری و روستایی در استان انجام می‌پذیرد.

 

نورالدینی افزود: شماره تلفن‌های سازمان برای اجرای تلفنی این طرح ۶-۳۳۲۲۱۴۶۵ ، ۳۳۲۰۰۲۶۶ و ۳۳۲۲۲۸۰۴ می‌باشند.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پایان گفت: براساس نتایج این طرح در سال ۱۳۹۸، نرخ بیکاری استان ۱۵,۴درصد که نسبت به سال ۱۳۹۷، ۱,۸ درصد افزایش داشته و نرخ مشارت اقتصادی استان در سال ۱۳۹۸، معادل ۳۶,۷ درصد  بوده که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

 

یادآوری می گردد، که سمینار آموزشی  این طرح در استان برای رده‌های اجرایی از ۱۳۹۹/۰۲/۱۷ به مدت ۲ روز  برگزار گردید و  برای اجرای این طرح در استان ۳۰ نفر عوامل اجرایی مشارکت دارند.