مدیر کل دامپزشکی لرستان خبر داد؛

آغاز واکسیناسیون دام های لرستان علیه طاعون نشخوار کنندگان

مدیر کل دامپزشکی لرستان از آغاز واکسیناسیون گسترده دام سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک خبر داد‌.

به گزارش همای سعادت، مصطفی زبردست در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: از ابتدای سال جاری طرح واکسیناسیون و ایمن سازی تعداد سه میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک روستایی در استان لرستان با استفاده از تمام توان بخش خصوصی و دولتی شروع شد.

وی افزود:طی هماهنگی صورت گرفته با دفتر بهداشت و مدیریت بیمارهای دامی سازمان دامپزشکی کشور، تأمین واکسن انجام شده و از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه طرح واکسیناسیون رایگان تعداد سه هزار و ۴۰۰ راس دام سبک روستایی انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد:با توجه به اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جز بیماری‌های به شدت کشنده جمعیت دام سبک می باشد در جهت ایمن سازی دام های روستایی با اخذ قرارداد خرید خدمت از بخش خصوصی و با استفاده از تمام توان بخش دولتی طرح ایمن سازی دام های سبک در استان از ابتدای سال جاری شروع شده است و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جز بیماریهای ویروسی به شدت کشنده جمعیت دامی می باشد که در چراگاه های مشترک با حیات وحش قابلت انتقال به جمعیت نشخوارکنندگان حیات وحش را دارد و طی سنوات اخیر با واکسیناسیون گسترده توسط اداره کل دامپزشکی در جمعیت دام های سبک موردی از بیماری در حیات وحش استان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان از تمامی دامداران استان درخواست کرد جهت ایمن سازی رایگان دام ها با اکیپ های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/