مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

اقامت بیش از ۱۳۷ هزار مسافر نوروزی در لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اقامت 137 هزار و 393 نفر مسافر نوروزی در استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، عطا حسن پور روز شنبه۱۱ فروردین ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:این تعداد مسافر نوروزی و گردشگر در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۰ فروردین جاری در هتل ها، اقامتگاه های سنتی و بومی گردی، و اقامتگاه های اضطراری و غیر رسمی اسکان داشته اند.

او اضافه کرد: از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۰۰ نفر در اقامتگاه های رسمی، یکصد هزار و ۹۴۸ نفر در اقامتگاه های غیر رسمی و سه هزار و ۴۵ نفر در اقامتگاه های اضطراری اقامت داشتند.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد: در مجموع اقامت های رسمی در مدت یاد شده، تعداد ۱۰ هزار و ۲۴ نفر در هتل، چهار هزار و ۱۳۰ نفر در اردوگاه ها و سه هزار و ۶۶۱ نفر در مهمانپذیر های استان اسکان داشته اند.

حسن پور در ادامه با اشاره به استقبال مهمانان نوروزی از اقامتگاه های بومی گردی استان نیز گفت:از تعداد مسافران یاد شده در این مدت؛ چهار هزار و ۹۳۵ نفر در اقامتگاه های بومی گردی استان اقامت داشته اند که این مهم نشان دهنده علاقه گردشگران و مسافران نوروزی به استفاده از این ظرفیت در استان است.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان افزود:همچنین تعداد یک هزار و ۲۵۱ نفر در مجتمع های گردشگری استان و شش هزار و ۳۰ نفر در زائرسراها و مابقی در اقامتگاه های سنتی، و طرح خانه مسافر و … اسکان و اقامت داشته اند.

او در ادامه با اشاره به بازدیدهای نظارتی از همه مراکز گردشگری، اقامتی و رفاهی استان نیز اظهار داشت: در مدت یاد شده ۲۸۸ بازدید نظارتی از مراکز یاد شده صورت گرفته است که ۲۳ تذکر ، دو تشویق و دو اخطار کتبی برای مراکز اقامتی، گردشگری و مراکز بین راهی استان صادر شده است.

انتهای پیام/