با سودجویان و احتکار کنندگان کالاهای اساسی برخورد می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ،گفت: بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی ضمن نظارت دقیق بر بازار، با افرادی که کالاهای اساسی را به نیت سودجویی احتکار می کنند، برخورد خواهند کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، محمود ثمینی، صبح چهارشنبه اول بهمن ماه ، در سی و دومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، با بیان اینکه در خصوص تامین کالاهای اساسی و خصوصا روغن خوراکی به معنای واقعی مشکلی نداریم و به تناسب جمعیت استان روغن به اندازه کافی در حال توزیع است ،اظهار داشت:  لازم است در شیوه های توزیع این کالا تجدید نظر شود و اگر این موضوع اصلاح شود مطلقا کمبود روغن نباتی نخواهیم داشت.

وی افزود:گاهی برخی از افراد با عدم مراعات شرایط، متاسفانه در تهیه این کالا زیاده روی کرده و این باعث می‌شود  بخش قابل توجهی از مردم با کمبود مواجه شوند و عده معدودی هم ممکن است به نیت سودجویی در انبار نگهداری کنند که وظیفه ما برخورد با سودجویان و این تعداد اندک است و لازم است بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی با نظارت لازم به این قضیه ورود کنند.

معاون استاندار لرستان سپس ادامه داد: خدمات دولت و دستگاه های اجرایی نباید صرفاً به عنوان خبر به مردم اعلام نشود بلکه تصمیم اخذ شده و نتیجه آن را مردم باید در عمل ببینند و لازم است مسئولین صداقت خود را در گفتار و عمل به اثبات برسانند.

ثمینی در پایان با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: باید همانگونه که به مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اطمینان دادیم در این زمینه نیز به مردم اطمینان خاطر بدهیم که انتخابات سالمی را برگزار خواهیم کرد.

در ادامهو معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جانشین دبیر شورا در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از اهتمام ویژه رسانه ها و صدای و سیمای استان نسبت به پوشش دادن برنامه ها و اخبار مرتبط با یکمین سالگرد شهادت سردار ” حاج قاسم سلیمانی ” و چهلمین روز شهادت شهید ” محسن فخری زاده ” ،گفت: در آستانه ایام الله دهه فجر و ماه های پایانی خدمت دولت دوازدهم، لازم است خدمات نظام و دولت به خوبی اطلاع رسانی شده و در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

رضا نیازی تصریح کرد: ایجاد آرامش، امید و نشاط اجتماعی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا سال آینده، یک وظیفه سنگین بر دوش اصحاب رسانه، روابط عمومی دستگاه های اجرایی و صدا و سیماست که می تواند زمینه ساز حضور و مشارکت گسترده مردم در این دو رویداد بزرگ ملی باشد.

جانشین دبیر شورای اطلاع رسانی استان در پایان ابراز داشت: صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی و لزوم پایبندی به پروتکل های بهداشتی در شرایط کنونی استان بسیار مهم است و مردم باید اهتمام ویژه ای به آن داشته باشند.

انتهای پیام/