مسوول اورژانس اجتماعی بروجرد مطرح کرد؛

برقراری ۱۵۲ تماس با اورژانس اجتماعی بروجرد

مسوول اورژانس اجتماعی بروجرد گفت:۱۵۲ مورد تماس تلفنی مرتبط با اورژانس اجتماعی بهزیستی این شهرستان برقرار شد که مورد مداخله و رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش همای سعادت، نازنین احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سه ماهه اول پارسال ۳۴ تماس، سه ماهه دوم ۳۰ مورد، سه ماهه سوم ۴۶ مورد و سه ماهه چهارم ۴۲ مورد تماس با اورژانس اجتماعی بروجرد به ثبت رسیده که با حضور به موقع کارشناسان موارد آسیب هایی که تماس گیرندگان با آن مواجه بوده اند مورد رسیدگی، مداخله و در صورت نیاز ارجاع به مراکز مرتبط با هر آسیب انجام شده است.

وی افزود: همچنین در ایام تعیطلات نوروز و از ابتدای فروردین تا کنون نیز تعداد ۱۵ تماس با اورژانس اجتماعی انجام شده که در برگیرنده انواع مختلف آسیب های اجتماعی اعم از کودک آزاری، فرار از خانه، مشکلات مرتبط با بدسرپرستی خانواده، اختلافات حاد خانوادگی و خودکشی بوده است.

مسوول اورژانس اجتماعی بروجرد در توضیحات بیشتر علل تماس های اورژانس اجتماعی در پاییز ۱۴۰۲ که ۴۶ مورد بوده است، بیان کرد: سه مورد تماس بر اثر کودک آزاری، ۲ مورد اقدام به خودکشی، ۳ مورد اختلافات حاد خانوادگی، ۱۳ مورد موارد مرتبط با بدسرپرستی خانوار، ۲۳ مورد نیاز به راهنمایی و مشاوره و مواردی هم مربوط به سالمند آزاری بوده است.

احمدی با تاکید بر ضرورت آشنایی مردم با اورژانس اجتماعی اضافه کرد: ۱۲۳ شماره تماس اورژانس اجتماعی است که در صورت آگاهی مردم ، آنها واقف می شوند که در چه مواقعی می توانند در صورتی که در معرض یک آسیب اجتماعی قرار می گیرند یا چنانچه شاهد این بودند که کسی دیگر اعم از همسایه، اقوام و سایر مورد آسیب واقع شده اند با ۱۲۳ تماس بگیرند.

وی ادامه داد: آگاه سازی مردم در حوزه اورژانس اجتماعی و فعالیت های آن یکی از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا بسیاری از مردم از خدمات اورژانس اجتماعی آگاهی ندارند و با ارتقای آگاهی آنها می توان از وقوع بسیاری حوادث مرتبط با آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.

مسوول اورژانس اجتماعی بروجرد یادآور شد: گروه‌های هدف در اورژانس اجتماعی شامل زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، کودکان خیابانی و کار، همسران آزار دیده، کودکان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی ، دختران و پسران فراری از منزل، افراد دارای معولیت در معرض آزار (معلول آزاری) و سالمندان در معرض آسیب (سالمند آزاری) هستند.

احمدی گفت: هر کدام از گروه های هدف که مورد آزار و اذیت واقع می شوند و پس از تماس با اورژانس اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرند تا به فراخور هر آسیب مورد رسیدگی و ارجاع به سایر مراکز و در صورت نیاز و با توجه به شدت آسیبی که در معرض آن هستند، جدا کردن آنها از محیطی که در معرض آسیب قرار گرفته اند، صورت می گیرد.

انتهای پیام/