همزمان با سراسر کشور؛

بهره برداری از ۲۲ پروژه آموزشی در لرستان

۲۲ طرح آموزشی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر همزمان با سراسر کشور در استان لرستان بهره برداری شد.

به گزارش همای سعادت، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در آیین بهره برداری همزمان از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور که در لرستان هم به صورت ویدیو کنفرانس در مدرسه ۹ کلاسه شهید اکبر نمازی محله پشت بازار خرم آباد برگزار شد، گفت: امروز ۲۲ طرح آموزشی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر همزمان با سراسر کشور در لرستان به بهره برداری رسید.

یونس بهاروند ایرانیا، با تاکید بر ضرورت آگاهی رساندن به نسل جوانان در مورد خدمات انقلاب اظهار داشت:باید دستاوردهای انقلاب را که با تلاش ها و رهبری حکیمانه امام خمینی ره و خون شهدا به دست آمده است را حفظ کنیم.

وی با قدردانی از مشارکت ستاد اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در امر مقدس مدرسه سازی،افزود: از ۱۷۰ پروژه آموزشی در دست ساخت این دستگاه ،۸۰ فضای آموزشی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به بهره برداری رسیده که جای تقدیر از این نهاد مردمی دارد.

بهاروند گفت:با تلاش جهادی کارکنان نوسازی مدارس استان و پیمانکاران این دستگاه اجرایی در دهه فجر امسال توانسیتم ۲۲ فضای آموزشی با ۸۴ کلاس درس با بیش از ۱۱هزار متر مربع را به آموزش و پرورش و دانش آموزان استان تحویل دهیم‌.

وی اضافه کرد برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها بیش از هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۴۰ طرح آموزشی با ظرفیت حدود ۱۵۰ کلاس درس در نقاط شهری و روستایی لرستان در حال تکمیل است که از این مجموع سه طرح بزرگ برای مناطق پشت بازار، اسدآبادی و پژوهش سرای علوی نیز افتتاح می شود.

بهاروند با اشاره به تکمیل ۲۱۶ طرح طی ۳۰ ماهه گذشته در لرستان یادآورد شد: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به مناطق محروم و دارای سرانه پایین فضای آموزشی دارد تا به این مناطق ظلم نشود و به سرانه مورد نظر برسند.

وی با بیان اینکه اعتبار امسال طرح های آموزشی لرستان ۶ هزار میلیارد ریال و از محل منابع ملی، استانی و خیران تامین شده است، خاطر نشان کرد: از آغاز سال جاری تحصیلی ۶۰ طرح آموزشی با ظرفیت ۱۵۰ کلاس درس در این لر ستان به بهره برداری رسیده است.

بهاروند ایرانیا با اشاره به مطالبات ۱۰۰ میلیارد ریالی پیمانکاران خاطر نشان کرد: طرح های نوسازی مدارس لرستان با همکاری جامعه بزرگ پیمانکاران پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و از برنامه هدف گذاری شده جلوتر هستند.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی گفت: در سال جاری توانستیم با مدیریت تجهیزات دپو شده اعتباراتی را در اختیار استانداردسازی قرار دهیم که این رقم از ۲۰ به ۴۰میلیارد ریال رسید و مدارس قابل توجهی را تحت پوشش داد که بناست این اقدام در سراسر کشور الگو سازی شود.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تعدادی از دست اندرکاران ساخت فضاهای آموزشی استان تقدیر بعمل آمد .

انتهای پیام/