تجهیز شبکه توزیع برق لرستان به کلیدهای اتوماتیک قطع و وصل

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از تجهیز شبکه توزیع برق استان به کلیدهای اتوماتیک قطع و وصل (ریکلوزر) خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، مهندس مهران امیری، اظهار داشت: در شرکت توزیع برق استان۲۳۷ فیدر عمومی وجود دارد که تنها ۱۹ ریکلوزر (تجهیز قطع و وصل اتوماتیک) بر روی آنها نصب شده و این در حالی است که  شبکه توزیع بایستی دارای حداقل ۱۵۰ دستگاه از این کلیدها باشد.

وی ادامه داد: بمنظور تامین کسری تجهیز مذکور در فاز اول در سال جاری ،مناقصه خرید ۵۰ دستگاه از این کلیدها در دستورکار شرکت قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال حداقل ۱۰۰ دستگاه ریکلوزر در شبکه توزیع برق نصب شود. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان مزایای مهم کلید ریکلوزر را قابلیت فرمان قطع و وصل از راه دور ، شناسایی خطای شبکه و قطع برق و وصل اتوماتیک برق بعد از زمان کوتاه و کاهش تعداد خطاهای گذرای شبکه برشمرد.

امیری افزود: میانگین خاموشی هر مشترک  در شبانه روز از سال ۹۵ تا سال ۹۹ رشد صعودی داشته به گونه ای که این شاخص در سال ۹۹ به میزان ۵/۳۴ دقیقه بود که با اقدامات خوب معاونت بهره برداری و مدیریت های توزیع برق تابعه درسال ۱۴۰۰ روند رشد صعودی متوقف و روند کاهشی آغاز شده است.

وی بیان کرد: این شاخص درسال گذشته به ۳/۵۶ قیقه در شبانه روز کاهش یافته که نسبت به عملکرد سال ۹۹ به میزان ۳۳ درصد بهبود عملکرد را نشان می دهد و همچنان این عملکرد در مقایسه با سایر شرکت های توزیع برق عدد بالای است.

انتهای پیام/