تدوین طرح جامع هدایت آب‌های سطحی خرم‌آباد/ بارش‌های اخیر خسارتی نداشته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به تدوین طرح جامع هدایت آب‌های سطحی خرم‌آباد،گفت: بارش‌های اخیر در استان خساراتی نداشته است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، احمدرضا دالوند در بازدید از سطح شهر خرم‌آباد با اشاره به ورود سامانه بارشی اخیر، اظهار کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی خرم آباد، هنگام بارندگی‌های شدید به دلیل هدایت آب‌های سطحی به معابر و خیابان‌ها، شهر با چالش جدی مواجه می‌شود.

وی افزود: طی سال گذشته به منظور هدایت آب‌های سطحی، شهرداری خرم‌آباد اقداماتی در خیابان بهارستان و تقاطع گلدشت انجام داده که خوشبختانه در بارش‌های اخیر مشکل آبگرفتگی این مناطق حل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه شهرداری خرم‌آباد در بحث هدایت آب‌های سطحی طرح جامع تهیه کرده است، گفت: در تلاش هستیم تا گام به گام و با اولویت بندی این طرح‌ها را اجرا کنیم تا چالش‌های مربوط به سیل و آبگرفتگی را در سطح شهر به حداقل برسانیم.

وی عنوان کرد: سامانه بارشی شب گذشته باعث از کار افتادگی پمپ‌های زیرگذر شقایق و مسدود شدن مسیر شد که با تلاش شهرداری، هلال احمر و دستگاه‌های ذی‌ربط این مشکل پس از چند ساعت حل شد،همچنین بارندگی باعث شد تعدادی از کوچه های منطقه پشته حسین آباد به دلیل هدایت ریزدانه‌های کوه مجاور مسدود شود که با تلاش پرسنل شهرداری پاکسازی شد.

دالوند بیان کرد: خوشبختانه در سطح استان گزارشی مبنی بر خسارت احتمالی سیل ارائه نشده و مشکلی نداریم و امیدواریم با مدیریت درست این بارش‌ها و چالش‌ها به نقطه قوتی در استان تبدیل شود.

انتهای ییام/