مدیر کل ارشاد لرستان:

ارتقای تولید محتوا در فضای مجازی رویکرد مهم وازت ارشاد است

مدیر کل ارشاد اسلامی لرستان،گفت:ارتقای تولید محتوا در فضای‌ مجازی رویکرد مهم وزارت ارشاد در دولت سیزدهم است

به گزارش همای سعادت،اعظم روانشاد،در آیین اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوی دیجیتال بسیج،اظهار داشت:فضای مجازی نقش مهمی در عرصه فرهنگ در جامعه دارد و در انتقال فرهنگ می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم.

وی افزود:در گذشته اگر در صدور فرهنگ از ابزارهایی مانند کتاب،فیلم، نمایش و هر رسانه ای استفاده می شد ولی امروز استفاده از فضای مجازی بر سایر ابزارهای رسانه های،فرهنگی و … پیشی گرفته و به صدور فرهنگ به صورت جهانی و فرامرزی پرداخته می شود.

وی ادامه داد:فضای مجازی در دوره جدید به عنوان عصر مدرن اتفاقات مختلفی را برای جامعه بشری ایجاد کرده و ورود به عصر دیجیتال تحولات و اتفاقات تازه تری نیز ایجاد کرده است.

مدیرکل رفرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد:ترکیب این اتفاقات برای انسان،دنیا و زیست تازه ای را در زندگی فردی و اجتماعی پدید آورده است که از جمله آنها می توان به فردگرایی،نسبت گرایی وهویت های موزاییکی نسبت به مسیرهای سنتی که در گذشته طی کرده ایم،داشته باشیم.

روانشاد،با بیان اینکه امروزه در حوزه فضای مجازی،نیروی انسانی متبحر و متخصص داریم،اظهار کرد:اگر بسترهای کنشگری برای این افراد فراهم شود ،شاهد اتفاقات بزرگی در این عرصه خواهیم بود.

وی تصریح کرد:از طرفی فرهنگ غنی و تمدنی استان لرستان هم ظرفیت عظیمی برای تولید محتوا خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد:مساله مهم دیگری که امروز در فضای مجازی مطرح است،توسعه شگفت انگیز این فضاست به گونه ای که تمام عرصه ها را تحت تاثیر خود قرار داده و عملا به فضای حقیقی تبدیل شده است.

وی،گفت:اما علیرغم این همه فعالیت های خوب،جشنواره،همایش و رویدادها،ظرفیت های تولید محتوا همچنان ضعیف است و در برخی حوزه ها از جمله کودک و نوجوان باید فعالیت ها تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد:تقویت تولید محتوا در فضای مجازی رویکرد مهم و جدی دولت سیزدهم است و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز تخصصی توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی آغاز به کار کرده است و فعالیت‌های جدی در سطح ملی،بین‌المللی و استانی در طول سال داریم.

وی با بیان اینکه رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز در این حوزه یک رویکرد انفعالی و تقابلی نیست بلکه برخوردی واقع گرایانه و مبتنی بر مدیریت و تولید محتواهای مفید است،گفت:همه جوانب نظام ما فرهنگ،سیاست،اجتماع،خانواده و دیگر اجزای جامعه تحت تاثیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قرار گرفته است،بنابراین گفتمان سازی و برگزاری رویدادهای فرهنگی فضای مجازی باید افزایش پیدا کند.

روانشاد افزود:همچنین باید فضاهای مردمی مثل مساجد،پایگاه های بسیج و محلات به عنوان پایگاه های فضای مجازی برای تولید محتوی تبدیل شوند و برای تقویت چنین مدل عملیاتی،نیاز به هم افزایی و همفکری بین دستگاه های فرهنگی داریم.

وی ادامه داد:ما ضمن حمایت از برنامه ها و فعالیت های توسعه فرهنگی و هنری در فضای مجازی،خواستار ترویج و گسترش فعالیت ها و برنامه های نوآورانه مانند پویش های تولید محتوا،نشر آثار فاخر و سواد رسانه ای، برنامه های آموزشی،استارت آپ ها و … هستیم تا مردم آثار آنها را مشاهده نمایند.

وی خاطرنشان کرد:ایجاد شبکه مردمی برای تبلیغ،ترویج و تبیین ارزش های ناب انقلاب اسلامی و ارزش های ملی از رویکردهای این اداره کل در حوزه فضای مجازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد:همچنین توسعه کاربست های فناوری فرهنگی،جریان شناسی و جریان سازی فرهنگی،تولید و نشر محتواهای ارزشی و انقلابی،توسعه پلتفرم های فرهنگی و هنری، اعتلای الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیگر رویکردهای این اداره کل در توسعه فضای مجازی است.

روانشاد گفت:در پایان امیدوارم این رویداد بزرگ که آیین اختتامیه آن را سپری می کنیم،آغاز راهی باشد برای تولید و رشد استعدادهای بالقوه در مسیر سازندگی و بالندگی انقلاب شکوهمند اسلامی، زیرا در فضای امروزی نیاز است این رویدادها ادامه داشته باشد و شاهد بازخوردهای موثرآنها در جامعه باشیم.

انتهای پیام/