دعوت هنرمندان صنایع دستی لرستان برای شرکت در طرح «گام به گام»

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان به فراخوان دعوت از هنرمندان صنایع دستی برای شرکت در طرح «گام به گام» خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، عطا حسن‌پور امروز شنبه ۳۰ مهرماه با بیان این خبر گفت:به منظور پیوند بین تولیدکنندگان صنایع دستی در حوزه تولید لباس با طراحان و تولیدکنندگان منسوجان سنتی، هنرمندان صنایع دستی استان می توانند آثار خود را در حوزه تولید لباس‌هاس سنتی و محلی ارائه کنند.

وی افزود:صنعتگران حوزه نساجی سنتی، طراحان لباس، چاپ‌های سنتی و رودوزی‌های سنتی استان لرستان می توانند، به منظور حضور در طرح گام به گام آثار خود را به معاونت صنایع دستی استان یا ادارات شهرستان‌ها تحویل دهند.

حسن پور با اشاره به اینکه مدت تحویل آثار از روز شنبه ۳۰ مهر به مدت دو هفته‌خواهد بود، اظهار کرد: رعایت اصالت و فرهنگ بومی تولیدات، کیفیت بالا (استفاده از مواد اولیه طبیعی و مرغوب)، بکارگیری طراحی مناسب و خلاق، کاربردی بودن تولیدات (به کارگیری اصول زیبایی شناسی و نوآوری در فرم، طرح و نقش و تکنیک)، رنگ‌بندی اصیل یا ترکیبی از رنگ‌های سنتی و مدرن با حفظ اصالت اثر و تلفیق تکنیک و نقوش با حفظ اصالت فرهنگی (سنتی و مدرن) از شاخص‌های انتخاب تولیدات و آثار فاخر در این طرح است.

وی اضافه کرد: ذکر نام و نام خانوادگی تولیدکننده، کد ملی، استان و شهرستان، رشته فعالیت، سال تولید، ابعاد تولید اثر، قابلیت تولید و شماره تلفن صاحب اثر در زمان تحویل آثار ضروری خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از همه هنرمندان صنایع دستی استان در حوزه طراحی و تولید لباس‌های سنتی و محلی برای حضور در این رویداد دعوت کرد.

انتهای پیام/