شرایط بسیارخطرناک در پلدختر/ معضل ریزگردها مردم را کلافه کرد

در پی هجوم ریزدگردها به لرستان، شرایط جوی پلدختر و پنج شهردیگر استان بسیار خطرناک گزارش شده است.

به گزارش همای سعادت از پلدختر، بسیاری از مردم شهرهای پلدختر ،کوهدشت، خرم آباد ، دورود، چگنی و رومشکان روانه بیمارستان شدند. باهجوم ریزدگرد‌ها به غرب کشور و لرستان از صبح امروز شرایط جوی بسیاری از شهر‌های استان مانند بروجرد،ازنا، الیگودرز، سلسله و دلفان نیز دروضعیت ناسالم قرار دارند.

 با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا ، تمام ادارات استان لرستان به جز مراکز  درمانی و خدمات رسان و نیروهای نظامی و انتظامی امروز(سه شنبه) به دلیل گرد و غبار و آلودگی هوا تعطیل وفعالیت تمام مقاطع تحصیلی مدارس و مراکز آموزش عالی استان  به صورت غیر حضوری برگزار می شوند.

 وضعیت جوی در شهرستان پلدختر و کوهدشت به گونه‌ای است که بسیاری از شهروندان بر اثر مشکلات تنفسی راهی بیمارستان شدند.

به گفته افراد سالخورده این وضعیت تاکنون دراین شهرستان بی سابقه بوده است.مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند و در زمان آلودگی شیشه‌های خودرو را بالا نگهدارند و اگر بیماری زمینه‌ای تنفسی دارند و نشانه‌های کوتاهی تنفس و سرفه بر طرف نشد با پزشک خود مشورت کنند.

 استان لرستان در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان پلدختر را کلافه کرده است.این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

توصیه می‌شود سالمندان، کودکان و بیماران قلبی، عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند.توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق از عصر دوشنبه (دیروز) وارد لرستان شده و به ۲۲ برابر حدمجاز رسید.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ روز آلوده به گرد و غبار در استان لرستان ثبت شده است.

مهرابی

انتهای پیام/