لرستان گران ترین شهر کشور برای مستاجران

استان لرستان در تورم سالانه رتبه اول کشور است در رابطه با تورم نقطه به نقطه گروه مسکن استان ۷ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و با این حساب بیشترین تورم لرستان مربوط به حوزه مسکن است در ۶ سال گذشته تا به حال رشد اجاره بهای مسکن در لرستان ۲۸۸ درصد افزایش یافته است تا آنجا که عدم نظارت بر صنف املاک باعث ایجاد نارضایتی و حاشیه‌نشینی مردم لرستان شده است.

یاداشت-همای سعادت آنلاین،سازمان صمت استان باید با کمک اتحادیه املاک عملکرد تمام املاک لرستان را مورد ارزیابی قرار دهند و نظارت بر کار آنها را با جدیت هرچه بیشتر دنبال کنند. باید اذعان کرد نظارتی بر حوزه اجاره بها و قیمت مسکن در لرستان وجود ندارد، اصلاً مشاورین املاک تن به قانون نمی دهند و هر طور که بخواهند قیمت مسکن و اجاره بهای آن را افزایش و تعیین می کنند. افزایش نجومی قیمت اجاره بها، مستاجران را آواره کرده و معلوم نیست این وضعیت آشفته بازار مسکن تا کی ادامه دارد.لرستان از نظر شاخص فلاکت در کشور در رتبه اول قرار گرفته است، شایسته مردم این استان نیست که فشار مضاعفی را از نظر تامین مسکن متحمل شوند این موضوع می تواند برای مردم استان ما بحران آفرین باشد. عدم نظارت و سوء مدیریت در استان در حوزه اجاره بها و قیمت مسکن یک معضل عمده است و تاکنون در این حوزه اقدامی کارساز اعمال نشده است .

رشد قارچ‌گونه مشاوران املاک در لرستان هم مزید بر علت شده است و بسیاری از آنها مجوز ندارند مسئولان امر گروهی را هماهنگ کنند تا تعداد واحدهای مشاوران املاک بدون پروانه کسب را بررسی کنند چون در هر کوچه‌ و در هر خیابانی در خرم آباد چند واحد مشاور املاک مشغول فعالیت هستند باید سامانه اطلاعات مسکن در اسرع وقت بررسی و را اندازی شود تا فعالیت های این حوزه به شکل درستی قابل نظارت باشد به علت نبود نظارت در حوزه اجاره بها و قیمت مسکن به همین راحتی طی دو سال گذشته تا به حال خرید مسکن میلیاردی شد .افراد فاقد مسکنی که مسکین شدند و آلام آنها را هیچ دارویی تسکین نداد واقعاً ما نمی دانیم مشکل گرانی مسکن کجاست؟ آیا دولت است؟ یا مافیای مسکن و یا تحریم و تورم و دلار، معضلی که هیچ مسئولی از پس کنترل قیمت آن برنمی آید و پاسخگو نیست.

دکتر زیویار استاندار لرستان در خصوص گرانی کمرشکن مسکن گفت:سامانه اطلاعات مسکن این استان باید به صورت ضرب الاجل تعیین تکلیف شود متاسفانه عدم نظارت بر بازار مسکن وجود ندارد و باید مشاوران املاک بدون مجوز در این استان پلمپ شوند.وی افزود: قانون گرایی و قانون گریزی دو مقوله بسیار مهم در بحث اجاره بها در این استان است بنگاه های املاک باید بیشتر به قانون تمکین کنند.زیویار تصریح کرد: اقدامات فرهنگی در بستر فضای مجازی بسیار اهمیت دارد و همچنین ساز و کار مالیات بر خانه های خالی باید بیشتر مشخص شود.القاصی مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان در رابطه با گرانی سرسام آور مسکن گفت: خرم‌آباد گرانترین شهر کشور برای افزایش قیمت اجاره بها ست قیمت مصوب بر اجاره بها و مسکن در این استان وجود ندارد.

مهران نژاد

انتهای پیام/