مدرسه محوری باور قلبی برنامهریزان دستگاه تعلیم و تربیت
مدیرکل آموزش و پرورش استان ،گفت: مدرسه محوری یک شعار نیست و باور قلبی برنامهریزان آموزشی و پشتیبانی در دستگاه تعلیم و تربیت می باشد.
به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان علیرضا نخعی در جمع فعالان فرهنگی رسانهای خرمآباد، برگزاری نشست با فرهنگیانی که در عرصه رسانه فعالیت دارند را به منظور بهره وری از دیدگاه های صاحبان اندیشه و قلم ضروری و مهم دانست و گفت : این نشست برای تشریفات نیست و بر این باوریم در حوزههای اساسی تر آموزش و پرورش نیازمند آگاهی و اندیشه اهل قلم و رسانه هستیم چرا که معتقدیم این عزیزان دلسوز آموزش و پرورش هستند و انتظار داریم ما را در این مسیر یاری و آگاهتر نمایند
وی سند تحول بنیادین را مبنای کار در آموزش و پرورش خواند و افزود : مسئولان ارشد نظام و متولیان دستگاه تعلیم و تربیت بر اجرایی کردن این سند تاکید دارند و مدیریت مدرسه به همراه کادر آموزشی و اجرایی خود نسبت به شاداب سازی مدرسه ، افزایش مشارکت ، ایجاد فضای گفتمان و یادگیری به معنای تخصصی و علمی اقدام نماید.
نخعی مهمترین جلوه ی برنامه توسعه آموزش و پرورش را آموزش نیروها و نظارت بر عملکرد آنها عنوان کرد و گفت: مدیریت در مدارس باید رهبری آموزشی باشد باید در مدارس مشی صحیح اخلاقی، نظم فکری، برنامه محور بودن ،فهم درست از سند تحول بنیادین و استفاده مطلوب از ظرفیت های مردمی بخوبی مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین مدیر مدرسه را مهمترین عنصر در اجرایی کردن برنامه ها خواند و عنوان کرد: بحث آزمون انتصاب مدیران برای شایسته گزینی است و مراحل مصاحبه های تخصصی نیز در سطح استان انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به ارزیابی فعالیت مدیران مدارس گفت: بهترین ناظر بر عملکرد ما خود مردم هستند چرا که مردم با شناخت کامل، مدارس را رتبه بندی می کنند و خانواده ها اگر ببینند فرزندانشان از محیط مدرسه با نشاط و شادابی بیشتر به خانه بر می گردند و ببینند در مدرسه دانش آموزان نخبه و غنی به سایر دانش آموزان کمک و یاری آموزشی میرسانند ، قطعاً اولیا نیز مشارکت بسیار خوبی با مدیریت مدرسه در بحث پیشبرد برنامه های مدرسه خواهند داشت .
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد و ضرورت بروز رسانی به شدت احساس می شود و فرهنگ حاکم در این نهاد اثرگذار در جامعه بایستی به سمت تولید و مهارت باشد .
نخعی گفت :در هر مدرسه بایستی یک خط تولید ایجاد شود و این خط تولید میتواند حتی کاشتنهال و … نیز باشد و در پایان نیز بازارچه ای از تولیدات دانش آموزان ایجاد و خانوادهها نیز همین تولیدات را می توانند برای ایجاد انگیزه دانشآموزان خریداری کنند.
وی از مدیران شهرستان ها و مناطق استان خواست از هر فرصتی برای خلق منابع و درآمدزایی بر اساس اهداف دستگاه استفاده کنند و بیان کرد : این مهم با توجه به ظرفیتهای ملکی و نیروی انسانی آموزش و پرورش قابل تحقق می باشد
نخعی در پایان از ارزیابی تخصصی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان خبر داد و گفت: اولین ارزیابی بر اساس شاخصهای مشخص به شهرستانها و مناطق ارسال شده و ما نیز مجموع ارزیابیها را به صورت منحنی عملکرد آنان مورد بررسی قرار داده و تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.
در ادامه خبرنگاران فرهنگی به بیان دیدگاهها و نظرات خود در حوزه تعلیم و تربیت پرداختند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰