نقش بی بدیل رسانه ها و اقتدار استاندار در عدم فروش پادگان ۰۷

پس از انقلاب قانونی به تصویب رسید که پادگان های نظامی از داخل شهرها به بیرون از شهرها انتقال یابند ارتش هم این قانون را در دستور کار قرار داد و بسیاری از پادگان ها و مراکز خود را به خارج از شهرها انتقال داد. یکی از این پادگان ها، مرکز آموزشی ۰۷ خرم آباد است که پس از انتقال مرکز به کازرون و تخلیه آن، جهت فروش به مزایده گذاشته شد.

همای سعادت آنلاین-یادداشت- از چند سال قبل که بحث فروش پادگان ۰۷ خبری شده بود قرار بود بخشی از آن به فضاهای سبز، فرهنگی و آموزشی اختصاص یابد، بخشی سهم شهرداری شود که با فروش آن خیابان انقلاب حدفاصل چهارراه اسدآبادی تا دروازه الشتر(ضلع جنوب غربی پادگان) تعریض گردد، ساختمان های قدیمی سهم میراث فرهنگی گردد و ارتش هم سهم خود را با اولویت ارتشی ها به مزایده بگذارد و به فروش رساند.

در چند روز اخیر بنرهایی در سطح شهر خرم آباد نصب شده بود که از فروش زمین های پادگان ۰۷ حکایت می کرد نکته جالب توجه اینجاست که فروشندگان زمین های ارتش غیر بومی هستند. این را سرتیپ دوم مراد خوش کنار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ در نشست با اصحاب رسانه خبری و تایید کرد که ارتش، زمین های پادگان ۰۷ رابا طلب کاران خود(پیمانکار ساخت منازل سازمانی در بیرجند) تهاتر کرده است.با چوب حراج زدن به زمین های ارتش رسانه ها با اطلاع رسانی دقیق و به موقع، نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

استاندار لرستان هم در کمتر از ۴۸ساعت به ندای خبرنگاران لبیک گفت و با بازدید از پادگان ۰۷ دستور توقف هر نوع عملیاتی در آن را داد. زمین پادگان ۰۷ از اراضی ناب داخل شهر است که از چهارطرف می توان به آن دسترسی داشت داخل این مجموعه ساختمان هایی از دوره پهلوی اول به جامانده که جز میراث فرهنگی شهر خرم آباد محسوب می شود،با تغییر کاربری و طراحی جدید می توان آن را به یک مجموعه کم نظیر فرهنگی، تفریحی و گردشگری تبدیل کرد تا موجب رونق گردشگری شهر شود و سالانه پذیرای هزاران همشهری و همچنین هموطنان عزیز باشد.با قدردانی از دکتر زیویار به اطلاع آن دسته از اشخاصی که در فضای مجازی علیه خبرنگاران جبهه می گیرند و آنان را به کم کاری و گرفتن پول متهم می کنند می رساند که هیچ قشر و صنفی عاری از عیب و نقص نیست.

اما خبرنگاران لرستان که از شریف ترین اقشار جامعه هستند با همه تنگناهای اقتصادی و بضاعت مالی، جوانمردانه و با آزادمنشی در پی احقاق حقوق مردم و جامعه هستند و اتهام های بی پایه و اساس نه تنها تاثیری در روند رسالت آنها ندارد. بلکه آنان را در ادامه این مسیر سخت مصمم تر می کند.خبرنگاران همیشه پا در رکاب مردم بوده و هستند و رسالت خودشان را در اطلاع رسانی مشکلات مردم و معضلات جامعه و انتقال آنها به مسئولان به خوبی انجام داده اند به اهالی رسانه که فعلا در قربانی نشدن ۰۷ سنگ تمام گذاشتند خداقوت و خسته نباشید می گویم و از دکتر فرهاد زیویار استاندار لرستان که مقتدرانه به موضوع ورود کرد و دستور توقف فروش ۰۷ را داد تشکر و قدر دانی می شود.

محمد فیضی؛ سردبیر هفته نامه آوای لرستان

انتهای پیام/