هلال احمر تاب کم‌کاری و اقدامات بی کیفیت را ندارد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم آباد گفت: هلال احمر سازمان حساسی است و تاب کم کاری و اقدامات بی کیفیت را ندارد.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر لرستان، حجت الاسلام والمسلمین احمد شاهرخی در جلسه با مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان و معاونین وی، با بیان اینکه هلال احمر یک سازمان عام المنفعه است، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر صرف نظر از جنبه انسانی و سازمانی آن، یک وظیفه دینی و اسلامی است.

وی افزود: می توان گفت همه مسلمانان بنوعی هلال احمری هستند چون کمک کردن به برادران مومن و رسیدگی به امور آنها وظیفه هر فرد است.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن اشاره به وقوع رویدادهای مختلف در کشور و ضرورت بکارگیری افراد توانا، متبحر و متخصص در امدادرسانی ها، گفت: اهمیت جمعیت هلال احمر تا جایی است که کوتاهی در انجام آنها موجب کسرشان نظام اسلامی می شود.

وی تاکید کرد: کمیت و کیفیت قصور و کوتاهی برخی دستگاه ها در انجام وظایفشان پیدا نیست اما اگر هلال احمر کوتاهی کند برای همگان عیان می شود لذا هلال احمر جای حساسی است که تاب کم‌کاری و اقدامات بی کیفیت را ندارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر لزوم توجه جمعیت هلال احمر بر دانش و تجهیزات روز، به انتصاب مجدد آقای رضایی مدیرعامل جمعیت لرستان اشاره کرد و گفت: مردم از منصوب جدید آورده جدید می خواهند.

وی ادامه داد: نیاز است که مدیرعامل در انتصاب جدید در درون و برون سازمان از افراد خوشفکر، توانا و متفکر استفاده نماید بنابراین تاسیس داروخانه، درمانگاه، تاسیس سازمان های امداد و نجات در مکان های مورد نیاز و … مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه لرستان تصریح ساخت: استفاده از افراد اخلاقمدار، عدالتخواه، مومن و انقلابی مهم است زیرا نوع کار نیروهای هلال احمر ارتباط با مردم است و مردم‌، مخصوصا در مواقع بحران خلقیات متفاوت دارند پس یاری دهندگان باید از ظرفیت بالایی در مقابل ناملایمات مراجعین برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه نابرابری فرصت های شغلی در دستگاه ها مردم را آزار می دهد اعلام کرد: گاهی اخباری ناراحت کننده مبنی بر ورود افرادی به دستگاه ها می رسد که توسط اشخاصی توصیه شده اند.

حجت الاسلام شاهرخی در پایان گفت: مدیران باید توصیه ناپذیر باشند و فرصت های شغلی باید برابر و بر اساس رعایت قانون، عدل و انصاف باشند.
انتهای پیام/