معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور:

پدافند غیرعامل، تکلیف همگانی و ملی است

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:پدافند غیرعامل یک تکلیف همگانی و ملی است و اگر دچار غفلت بشویم آسیب‌پذیر خواهیم شد.

به گزارش همای سعادت،علی‌محمد لطیفی در اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم، به میزبانی دانشگاه لرستان، اظهار داشت:تهدیدات انواع و اقسام دارند که در هر بعدی بایستی دفاع زیستی و پدافند غیرعامل برای شناسایی و مقابله با انواع تهدیدات، تقویت شود.

وی افزود: تاب‌آوری ملی نیز از جمله مباحث است و مهم این است که تهدیدات به فرصت‌ها تبدیل بشوند و به کمترین آسیب در حوزه تهدیدها برسیم.

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تروریسم ترکیبی هم از جمله مباحث است که دانشگاهیان با رویکردهای علمی بایستی درباره‌ اش نشست‌ها و همایش‌های تخصصی برگزار کنند.

لطیفی در بخش‌های دیگری از سخنانش متناسب با وظایف سازمان پدافند غیرعامل و چیستی مباحث دفاع زیستی درباره موضوعات گوناگون همچون ترا ریخته‌ها و مهندسی ژنتیک و … توضیحات تخصصی را ارائه کرد.

وی خواهان شد این‌گونه کنفرانس‌ها و همایش‌های معتبر و تخصصی در آینده نیز تداوم داشته باشند و موضوعات دفاع زیستی و پدافند غیرعامل با حضور متخصصان، بررسی و مطرح شود تا در نهایت ساز و کارهای زیرساختی دفاع زیستی و پدافند غیرعامل کشور ارتقاء یابند.

انتهای پیام/