مدیرکل ورزش وجوانان لرستان مطرح کرد؛

پرداخت تسهیلات ازدواج به ۱۸ هزار نفر جوان لرستانی

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان از پرداخت تسهیلات ازدواج به ۱۸ هزار نفر جوان لرستانی خبر داد.

به گزارش همای سعادت، سید آرش قیاسیان در دیدار با امام جمعه خرم آباد که به همراه دبیران سمن های حوزه جوانان و به مناسبت هفته جوان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد،ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان ،اظهار کرد:جوانان درهمه عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، علمی ازجمله دوران دفاع مقدس نقش آفرین بوده اندو‌همچنین نخبگان و ورزشکاران جوان با فعالیت ها و موفقیت های خود نام ایران اسلامی را پرآوازه کرده اند.

وی با اشاره به اقدامات شایسته دولت سیزدهم در لرستان،افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۸ هزار نفر لرستانی از تسهیلات ازدواج بهره مند شده اند که در این راستا مبلغی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان به زوجین جوان پرداخت شده است.

قیاسیان این اقدامات را جهت گیری بسیار مناسبی در راستای تحکیم و حمایت از زوجین و خانواده دانست و با اشاره به احیای مراکز مشاوره در استان ، تصریح کرد:از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۵ مرکز مشاوره ازدواج را با کمک دبیران سازمان های مردم نهاد و حمایت های وزارتی در استان فعال کرده ایم‌ .

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره ازدواج در مشاوره به زوجین و خانواده ها سهم بسیار ارزشمندی دارند،عنوان کرد:تاکنون ۶هزارو ۴۰۰ نفر به صورت رایگان از این مشاوره ها بهره مند شده اند و همچنین کارگاه های آموزشی به صورت مستمر در سطح استان و در سطوح شهرستانی برقرار وفعال هستند.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۱ جلسه ستاد ساماندهی جهت بررسی و مرتفع کردن مشکلات جوانان در سطح استان برگزار شده است،گفت:با توجه به انتظارات جامعه جوان،مشکلات آنان هنوز برطرف نشده است.

قیاسیان حضور جوانان در برنامه راهیان پیشرفت در جهت رشد آگاهی و امید آفرینی به آنان از دستاوردهای نظام با توجه به تبلیغ دشمنان انقلاب برای ناامید کردن جوانان را از برنامه های هفته جوان امسال عنوان کرد و افزود:بازدید جوانان از ظرفیت های پیشرفت و توسعه استان از جمله بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد از جمله این برنامه ها است .

وی پرداخت ۳۰ وام به حوزه روستایی و عشایری استان در راستای اشتغال زایی جوانان به کمک بانک های عامل را از دیگر اقدامات حوزه جوانان عنوان کرد و گفت:اداره کل ورزش وجوانان متولی حوزه جوانان نیست بلکه دستگاه های ذیل ستاد ساماندهی جوانان بالاخص حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه ها موظف هستند جهت تبیین سیاست ها ورفع مشکلات جوانان و سایر موضوعات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی درکنار حوزه جوانان باشند.

قیاسیان به نقش سمن ها در فعال کردن پروژه هایی مانند رصد خانه خرم آباد اشاره کرد و خواستار حمایت دستگاه ها از سمن های حوزه جوانان شد.

وی، همچنین بر ضرورت حضور فرمانداران در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد و افزود:لازم است که معاونین استاندار نیز در سطوح استانی به مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان اهمیت دهند.

مدیر کل ورزش وجوانان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از همه کسانی که در میزبانی مسابقات بین المللی کشتی آزاد جوانان جام شهیدان علی پناه نقش داشته اند تقدیر کرد و گفت: سیاست و نگاه و برنامه‌ریزی ما استمرار در کسب میزبانی مسابقاتی است که هم توسعه نگر باشند و هم در راستای استعدادیابی وترغیب جوانان به مقوله مهم ورزش نقش داشته باشند.

قیاسیان با بیان اینکه میزبانی مسابقات بین المللی کشتی آزاد ، بازخورد خوبی داشته است،یادآورشد:برگزاری موفق این مسابقات در استان که نتیجه همکاری بین بخشی وحمایت مسئولین بود،باعث شده است تا ریاست فدراسیون وزنه برداری نیز درخواست برگزاری یک مسابقات آسیایی در تابستان آتی را با حضور ۲۷ کشور به لرستان بدهد.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در خصوص توسعه زیر ساخت های ورزشی استان در دولت سیزدهم نیز گفت:تاکنون ۲۷ چمن مصنوعی کوچک و بزرگ‌ را در سطح استان درجهت توسعه حوزه ورزش همگانی احداث و احیا کرده ایم و همچنین احداث ۱۵ پروژه دیگر نیز تاخرداد ماه سال آینده در دستور کار قرار دارد تا با این اقدامات خدمات ویژه ای را به جوانان در جهت رشد سرانه ورزشی استان ارائه دهیم.

انتهای پبام/