کسب رتبه سوم خبرنگار همای سعادت در سوگواره «چلچراغ»

«یاسر نظری چگنی»،خبرنگار همای سعادت،رتبه سوم سوگواره عاشورایی «چلچراغ» را در بخش رسانه کسب کرد.

    به گزارش همای سعادت،ظهر امروز آئین اختتامیه نخستین سوگواره عاشورایی چلچراغ با حضور معاون سیاسی استانداری،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،مسئول بسیج رسانه لرستان و جمعی از مدیران و جمعی از هنرمندان و مداحان و اهالی رسانه استان برگزار شد.

    منصور احمدی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آیین اختتامیه اولین سوگواره عاشورایی چلچراغ،اظهار داشت:آثار ارسالی به اولین سوگواره عاشورایی«چلچراغ» دارای رنگ و بوی جاودانگی و طراوت ویژه ای بوده اند.

    وی،افزود:هرکدام از این آثار جاودانگی،رنگ و بو و طراوت ویژه خودشان را دارند و اگر امروز به همکارانمان برای برگزاری چنین اثری، تبریک بگوییم بیراه نیست زیرا حاصل تلاش های این عزیزان در معاونت ها و بخش های مختلف به ویژه معاونت های فرهنگی، هنری و …رویدادی را رقم زده اند که در سال اول برگزاری ۱۰۰۰ ثمره بابرکت فرهنگی داده است.

    احمدی،ادامه داد:امروز به همت همکاران ما و کلیه هنرمندان و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام نهالی با بیش از ۱۰۰۰ ثمره فرهنگی و هنری تقدیم جامعه شده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه حضور همه اقشار در همه رده های سنی از جمله نوجوانان،جوانان، پیرغلامان،میانسالان و مثال زدنی بوده از حضور و همراهی همه این عزیزان در سوگواره عاشورایی چلچراغ تقدیر کرد.

    احمدی خاطرنشان کرد:هنرمندان لرستانی با همه وجودشان پای نهضت عاشورا بصورت جانفزا، مومن و زیبا مانده‌اند و وقتی این هنر و زیبایی با عاشورا ممزوج می شود، اثراتی نامتناهی دارد.

    وی ادامه داد:با پیگیری های صورت گرفته سال آینده این جشنواره به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد و از ظرفیت همه دستگاه ها از جمله ادارت کل فرهنگ و ارشاد ، حمزه های هنری، جبهه های فرهنگی و اجتماعی و … استفاده خواهد شد.

    احمدی یادآور شد:در گام بعدی این جشنواره به صورت ملی برگزار خواهد شد تا نهالی که امسال کاشته شده در سال آینده به درخت پربار و تنومند محصولات فرهنگی وجود نازنین حضرت اباعبدالله الحسین (ع)تبدیل شود.

    در این جشنواره که بیش از هزار اثر به دبیرخانه آن ارسال شده بود،در نهایت و پس از داوری آثار ۶۶ اثر حائز رتبه شدند که با اهدای دیپلم افتخار از آنان تجلیل به عمل آمد.

    گفتنی است،در پایان این مراسم از یادبود نخستین سوگواره عاشورایی چلچراغ رونمایی شد.