مدیرکل راه آهن لرستان خبر داد؛

آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان

مدیرکل راه آهن لرستان گفت:سه تیم گشت زنی همیاران پلیس به منظور برقراری هرچه بیشتر نظم و امنیت و آسایش اهالی، مسافران و گردشگران منطقه در راه آهن استان فعال شد.

به گزارش همای سعادت،رحمت رحمت نژاد با اشاره به فراهم شدن مقدمات ثبت جهانی «روستای گردشگری بیشه» اظهار داشت: با توجه به وجود مسافران بسیار، بازدید گردشگران مناطق مختلف کشور از این روستا و مسیر تماشایی راه آهن ضروری بود که پلیس به عنوان متولی اصلی نظم و امنیت حضور پررنگ تری در این منطقه داشته باشد.

وی افزود: به همین منظور سه تیم گشت زنی همیاران پلیس به منظور برقراری هرچه بیشتر نظم و امنیت و آسایش اهالی، مسافران و گردشگران منطقه در سکوی ایستگاه، روستا‌های بیشه بالا و پایین و زیر آبشار فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیرکل راه آهن لرستان گفت:سال گذشته، ۹۸ هزار و ۳۴۵ مسافر قطار‌های بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابجا شدند که در مقایسه با ۹۳ هزار و ۶۹۶ نفر بازه زمانی سال ۱۴۰۱ حدود پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

رحمت نژاد در خصوص جابجایی مسافر قطار‌های حومه‌ای نیز عنوان کرد: سال گذشته ۱۶۸ هزار و ۸۸۰ مسافر توسط قطار‌های حومه‌ای راه آهن لرستان جابجا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۵۲ هزار و ۹۱۲ مسافر، ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: تعداد واگن‌های راه آهن لرستان از پنج هزار و ۵۱۸ عدد در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۴۲ درصدی به هفت هزار و ۸۲۴ عدد تا پایان سال گذشته رسید.

رحمت نژاد طول خطوط اصلی راه آهن لرستان را ۱۵۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور دارای ۶.۵ کیلومتر خطوط فرعی، ۱۱ ایستگاه، ۶۰۲ دستگاه پل به طول سه کیلومتر و ۳۱ دستگاه تونل می‌باشد که طولانی‌ترین تونل آن به طول یک هزار و ۸۱۷ متر در ایستگاه قارون-بیشه و طولانی‌ترین پل آن به طول ۱۵۶ متر در ایستگاه سپیددشت- چمسنگر است.

مدیرکل راه آهن لرستان همچنین درخصوص ساعت ورود قطار‌های سراسری و محلی به ایستگاه بیشه گفت: ساعت ورود قطار اهواز ۱۹:۲۵، خرمشهر ۲۳:۵۰، اهواز-مشهد ۱ ساعت ۲۳: ۱۵، قطار محلی اندیمشک-دورود ۱۰:۴۰ و ریل باس اندیمشک-دورود ۱۸:۰۵ هرروز می‌باشد.

رحمت نژاد همچنین در مورد ساعت ورود قطار به ایستگاه بیشه از مبدا تهران افزود: قطار اهواز ساعت ۵ دقیقه بامداد، خرمشهر ۰۱:۲۰، مشهد-اهواز۱ ساعت ۲۱:۵۰، مشهد-اهواز ۲ ساعت ۰۳:۳۰، قطار محلی دورود-اندیمشک ۱۴:۵۰ و ریل باس دورود- اندیمشک نیز ۰۶:۴۵ هر روز است.

بنا به این گزارش، راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال – جنوب از سال ۱۳۰۶ – ۱۳۱۷ ساخته شده از دورود به سمت جنوب وارد رشته کوه‌های زاگرس شده است که از دره‌های تنگ و در جوار رودخانه سزار (دز) به مسیر خود ادامه می‌دهد و در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود – خرم آباد – پلدختر و ازنا – خمین – اصفهان به آن وصل خواهد شد.

انتهای پیام/