آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
به گزارش همای سعادت،رحمت رحمت نژاد با اشاره به فراهم شدن مقدمات ثبت جهانی «روستای گردشگری بیشه» اظهار داشت: با توجه به وجود مسافران بسیار، بازدید گردشگران مناطق مختلف کشور از این روستا و مسیر تماشایی راه آهن ضروری بود که پلیس به عنوان متولی اصلی نظم و امنیت حضور پررنگ تری در این منطقه داشته باشد.
وی افزود: به همین منظور سه تیم گشت زنی همیاران پلیس به منظور برقراری هرچه بیشتر نظم و امنیت و آسایش اهالی، مسافران و گردشگران منطقه در سکوی ایستگاه، روستاهای بیشه بالا و پایین و زیر آبشار فعالیت خود را آغاز کردند.
مدیرکل راه آهن لرستان گفت:سال گذشته، ۹۸ هزار و ۳۴۵ مسافر قطارهای بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابجا شدند که در مقایسه با ۹۳ هزار و ۶۹۶ نفر بازه زمانی سال ۱۴۰۱ حدود پنج درصد افزایش نشان میدهد.
رحمت نژاد در خصوص جابجایی مسافر قطارهای حومهای نیز عنوان کرد: سال گذشته ۱۶۸ هزار و ۸۸۰ مسافر توسط قطارهای حومهای راه آهن لرستان جابجا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۵۲ هزار و ۹۱۲ مسافر، ۱۰ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: تعداد واگنهای راه آهن لرستان از پنج هزار و ۵۱۸ عدد در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۴۲ درصدی به هفت هزار و ۸۲۴ عدد تا پایان سال گذشته رسید.
رحمت نژاد طول خطوط اصلی راه آهن لرستان را ۱۵۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور دارای ۶.۵ کیلومتر خطوط فرعی، ۱۱ ایستگاه، ۶۰۲ دستگاه پل به طول سه کیلومتر و ۳۱ دستگاه تونل میباشد که طولانیترین تونل آن به طول یک هزار و ۸۱۷ متر در ایستگاه قارون-بیشه و طولانیترین پل آن به طول ۱۵۶ متر در ایستگاه سپیددشت- چمسنگر است.
مدیرکل راه آهن لرستان همچنین درخصوص ساعت ورود قطارهای سراسری و محلی به ایستگاه بیشه گفت: ساعت ورود قطار اهواز ۱۹:۲۵، خرمشهر ۲۳:۵۰، اهواز-مشهد ۱ ساعت ۲۳: ۱۵، قطار محلی اندیمشک-دورود ۱۰:۴۰ و ریل باس اندیمشک-دورود ۱۸:۰۵ هرروز میباشد.
رحمت نژاد همچنین در مورد ساعت ورود قطار به ایستگاه بیشه از مبدا تهران افزود: قطار اهواز ساعت ۵ دقیقه بامداد، خرمشهر ۰۱:۲۰، مشهد-اهواز۱ ساعت ۲۱:۵۰، مشهد-اهواز ۲ ساعت ۰۳:۳۰، قطار محلی دورود-اندیمشک ۱۴:۵۰ و ریل باس دورود- اندیمشک نیز ۰۶:۴۵ هر روز است.
بنا به این گزارش، راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال – جنوب از سال ۱۳۰۶ – ۱۳۱۷ ساخته شده از دورود به سمت جنوب وارد رشته کوههای زاگرس شده است که از درههای تنگ و در جوار رودخانه سزار (دز) به مسیر خود ادامه میدهد و در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود – خرم آباد – پلدختر و ازنا – خمین – اصفهان به آن وصل خواهد شد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰