ابتلای ۴ نفر از سالمندان حاضر در مراکز نگهداری به کرونا/ یک نفر فوت شد

معاون توان‌بخشی بهزیستی لرستان گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا در کشور تمامی تدابیر لازم برای مقابله با این بیماری در مراکز سالمندان اتخاذ شد و در همین راستا با توجه به آسیب پذیر بودن این قشر تنها چهار نفر از آنان به کرونا مبتلا شد.

به گزارش همای سعادت به نقل از فارس، لیلا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور پس از شیوع ویروس کرونا در کشور چین در بهمن ماه چندین بخشنامه بهداشتی برای مراکز شبانه روزی بهزیستی ارسال کرد.

وی با بیان اینکه بهزیستی لرستان ۱۷ مرکز شبانه روزی مراقبت از افراد مختلف دارد، افزود: پروتکل‌های بهداشتی در تمام این مراکز به صورت کامل رعایت می‌شوند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی لرستان بیان کرد: تمامی مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان متعلق به بخش خصوصی هستند و در راستای کمک به این مراکز برای خرید وسائل بهداشتی در دو مرحله به ازای هر نفر ۵۳۰ هزار تومان یارانه به این مراکز پرداخت شد.

طاهری با شاره به اینکه در سه مرکز نگهداری سالمندان استان به صورت روزانه از آن‌ها تست اکسیژن سنجی و دما گرفته می‌شود، تصریح کرد: همچنین پرستاران این مراکز به صورت شبانه روز ودر دو نوبت ۱۵ روزه در این مراکز مستقر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب پذیر بودن سالمندان تا به امروز تنها چهار مورد ابتلا به کرونا در مراکز سالمندان ثبت شده که یک نفر از آنان نیز فوت شد.

انتهای پیام/