نخستین رادار پیشرفته هواشناسی در لرستان به بهره برداری رسید

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت:نخستین رادار پیشرفته پیش بینی مخاطرات هواشناسی در استان به صورت آزمایشی بهره برداری رسید.

به گزارش همای سعادت آنلاین،بهروز مرادپور،در حاشیه کارگاه آموزشی رادار هواشناسی،اظهار داشت:با پیگیری های بی وقفه ریاست سازمان هواشناسی کشور و مساعدت استاندار،مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و علیرغم تحریم های ظالمانه و کمبود اعتبارات ملی و استانی،پس از ۱۰ سال از نصب آخرین رادار هواشناسی در کشور،اولین رادار با پلاریزاسیون دوگانه پیشرفته،به بهره برداری رسید.

وی افزود:این رادار در ارتفاع ۲۴۰۰متری کوه فرهکش خرم آباد با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال،نصب و ضمن تحویل به اداره کل هواشناسی استان به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت و وارد شبکه راداری کشور شد.

مدیر کل هواشناسی لرستان گفت:لرستان،استانی چهار فصل،دارای تنوع آب و هوایی و توپوگرافی خاص و کوهستانی است و در معرض مخاطرات شدید و فزاینده جوی و اقلیمی قرار دارد،اهمیت استقرار رادار هواشناسی در لرستان دو چندان می شود،مخاطرات جوی مذکور آثار سوئی در سلامت جامعه،اقتصاد،محیط زیست و … به همراه دارد که مقابله و کاهش اثرات آنها نیازمند پایش مداوم جو، پژوهش و اطلاع رسانی به هنگام با بکارگیری فن آوری های نوین می باشد.

وی با بیان اینکه این پروژه از مصوبات سفر اول رئیس جمهور دولت سیزدهم به لرستان است،تصریح کرد:با توجه به پیشرفت ۹ درصدی کار ابنیه و تأسیسات،این طرح مهم زیر بنایی،در سفر دوم ریاست جمهور به لرستان به طور رسمی افتتاح می شود.

بنا به این گزارش،کارگاه آموزشی با حضور نماینده آلمانی شرکت تولید کننده رادار و همکاران بخش های فنی و پیش بینی در محل اداره کل هواشناسی لرستان برگزار شد.

انتهای پیام/