اولین جراحی شیمی درمانی منحصر بفرد تومور استخوانی در بیمارستان مدنی خرم آباد

رئیس بیمارستان شهید آیت اله مدنی شهرستان خرم آباد از انجام عمل موفقیت آمیز شیمی درمانی داخل شریانی وکموامبولیزاسیون توموراستخوانی اندام فوقانی در این بیمارستان خبر داد.

آرش امین در گفت و گو با خبرنگار همای سعادت،اظهار کرد:بیمار ۱۰ ساله اعزامی از استان شیراز به بیمارستان شهید آیت اله مدنی،مورد شناخته شده تومور استخوانی(استئوسارکوم)،امروز تحت شیمی درمانی داخل شریانی قرار گرفت.

وی،ضمن موفقیت در انجام اقدامات درمانی برای این بیمار در بیمارستان قلب و اطفال شهید آیت اله مدنی، بیان کرد:با توجه به دارا بودن تجهیزات به روز پزشکی در حوزه قلب و عروق و وجود فوق تخصص های مختلف حوزه قلب و خون و آنکولوژی،نقش شایانی در خدمت رسانی موثر کم هزینه و فوری به هم استانی ها و استان های مجاور دارد و همکاران و پرسنل مجرب این مرکز فوق تخصصی در یاری رسانی و کمک درمانی به همه هموطنان عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نمی کند.

بابک عبدالکریمی،فوق تخصص خون و آنکولوژی،گفت:عمل شیمی درمانی داخل شریانی وکموامبولیزاسیون توموراستخوانی اندام فوقانی که مقاوم به درمان های رایج بود ازجهت قرارگیری تومور درقسمت انتهایی دست وسختی دسترسی به شبکه عروقی تومور،عمل منحصربه فردی بود.

وی افزود:امیداست این بیمارکه کاندید امپوتاسیون(قطع)اندام فوقانی بود،بتواند با جلساتی ازاین نوع عمل،به مسیرکلاسیک درمان برگردد واز قطع اندام بیمار پیشگیری شود.

گفتنی است،این عمل دربیمارستان شهید آیت اله مدنی شهرستان خرم آبادتوسط تیم حاذق دکتر “آرش امین”،متخصص قلب و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی و CT آنژیوگرافی و دکتر” بابک عبدالکریمی”، فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال و باهمکاری پرسنل انکولوژی و بخش کت لب باموفقیت انجام شد.

انتهای پیام/