مدیر کل کار لرستان خبر داد؛

بازنشستگی بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان آور

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان از بازنشستگی بیش از موعد یک هزار و 747 نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش همای سعادت،سید فرهاد ناصری نیا امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو کمیته بدوی و تجدید نظر به درخواست ها و پرونده های کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان آور رسیدگی می کنند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و ۱۴۴ درخواست در کمیته بدوی و ۳۵۳ درخواست در کمیته تجدید نظر در قالب ۷۸ جلسه رسیدگی شد.

وی به اقدامات کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پس از رسیدگی درخواست های مذکور در این دو کمیته در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۵۹۰ درخواست در کمیته بدوی و ۱۵۷ درخواست در کمیته تجدید نظر مورد تایید قرار گرفته و برای مراحل بعد به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه با بیان اینکه کارفر مایان موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط می‌باشند،تصریح کرد:طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

ناصری نیا ادامه داد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده است، گفت: کارگران می توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

انتهای پیام/