مدیر کل ارشاد لرستان خبر داد؛

برگزاری دوسالانه “سرنانوازی” در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری رویداد "دوسالانه سرنانوازی" از سری طرح‌های شهید آوینی در روستای بیشه این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، اعظم روانشاد در جلسه شورای موسیقی این اداره کل با اشاره به اینکه کار فرهنگی در بستر مردمی و مردمی کردن فرهنگ، وجود نخبگان فرهنگ و هنر و پیوند آن‌ها ضرورت دارد،اظهار داشت: لازم است تا فعالیت‌های در خور شان مردم و برای مردم برنامه‌ریزی و برگزار کنیم.

وی، برگزاری جلسات نخبگانی در همه‌ حوزه‌های فرهنگی و هنری با تمرکز در همه شهرستان‌های استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوند بین مردم و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و باید در طرح‌ها و برنامه‌ها، برنامه‌ریزی لازم به منظور برقراری ارتباط بهتر صورت پذیرد و از همه ابزارها برای کاهش آسیب‌ها استفاده شود.

روانشاد بر نظارت آموزشگاه‌های آزاد هنری استان تاکید کرد و افزود: در همه زیر مجموعه‌های معاونت هنری لازم است نظارت‌های بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه شناسایی ظرفیت‌ها و شاخص‌های استان در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگی، هنری، ضروری است، بیان کرد: به منظور توانمندسازی گروه‌ها و فعالان عرصه سرود انقلاب اسلامی راه‌اندازی “خانه سرود” با هدف ساماندهی گروه‌های سرود استانی و کشف استعدادها و رویش‌های جدید در دستور کار انجمن موسیقی استان قرار بگیرد‌.

روانشاد به برگزاری رویداد “دوسالانه سرنانوازی” از سری طرح‌های شهید آوینی در استان اشاره کرد و افزود: این برنامه سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزاری رویداد “آوای ارادت” از سری برنامه‌های جشنواره رضوی در دهه کرامت، برگزاری المپیاد هنر، اجرای کنسرت‌های موسیقی گروه‌های مختلف هنرمندان، بزرگداشت استاد “درویش‌رضا منظمی” و برگزاری جشن‌های محله‌محور دهه کرامت با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد را از سری برنامه‌های این اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری عنوان کرد و تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های موجود برای هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها باید استفاده شود.

در ادامه این جلسه اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌ها پرداختند.

انتهای پیام/