بهره مندی ۲۹ هزار نفر از آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای لرستان

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت:طی سال گذشته ۲۹ هزار و ۱۶۸ نفر از آموزش های فنی و حرفه این استان بهره مند شدند.

به گزارش همای سعادت، علی پاشایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:از مجموع مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان ۱۸ هزار و ۴۰۵ نفر مرد و ۱۰ هزار و ۷۶۲ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه در این راستا چهار میلیون و ۴۷۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است، ادامه داد: مشاغل آموزشی استان در چهار رشته اصلی صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فنی ارائه و زیرساخت های لازم در این راستا ایجاد شد که در حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

پاشایی عنوان کرد: طی سال گذشته ۳۰۹ نفر از آسیب دیدهگان اجتماعی متقاضی شرکت در این دوره ها بودند که از این تعداد ۱۰۸ نفر مرد و و ۲۰۱ نفر زن بودند.

وی ادامه داد: ۱۱۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۲۶ پناهنده و اتباع خارجی، ۷۰۴ دانش آموخته و فارغ التحصیل دانشگاهی، ۶ هزار و ۴۲۹ دانش آموز، ۸۲۷ دانشجو، ۲۸۱ زن خانه دار، ۷۴۱ زن سرپرست خانوار از دوره های آموزشی و مهارتی این اداره کل بهره مند شدند.

وی بیان کرد: همچنین یک هزار و ۵۴۴ زندانی، یک هزار و ۱۶ ساکن سکونتگاه های غیر رسمی، یک هزار و ۲۰۹ ساکن مناطق روستایی،۱۲۲ ساکن مناطق مرزی محروم، پنج هزار و ۲۰۷ سرباز، ۹۰۹ شاغلین بنگاه های اقتصادی، ۱۳۴ نفر از مناطق عشایری، ۱۵ هزار و ۶۷۸ کودک کار و خیابانی، هشت هزار و ۷۴۸ نفر متقاضی مهارت آموزی، ۵۳ مشمول بیکاری و ۶۰۰ معتاد بهبود یافته از دوره های آموزشی این اداره کل بهره مند شدند.

انتهای پیام/