مدیر کل کار لرستان مطرح کرد؛

بهره مندی ۷۳ درصد خانوارهای لرستانی از طرح کالا برگ فجرانه

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 73 درصد خانوارهای لرستانی از طرح کالا برگ فجرانه بهره مند شدند.

به گزارش همای سعادت،سید فرهاد ناصری نیا روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:دولت سیزدهم از ابتدای حضور در حوزه اجرایی کشور، اقدامات مهمی در بخش‌های اقتصادی و معیشت مردم انجام داد از جمله آنها افزایش یارانه‌ها، طرح امنیت غذایی برای کودکان ۶ تا ۵۹ ماه و مادران باردار و طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی است.

وی افزود:یکی از دغدغه های اصلی دولت از زمانی که ارز ترجیحی حذف شد تمرکز بر روی سبد غذایی مردم بوده است تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک های پایین جامعه وارد شود، همچنین دولت سیزدهم سعی کرد تا از طریق یارانه ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد:در قالب طرح فجرانه،خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی یارانه بگیر، مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی می باشند و در ایام ماه مبارک رمضان که با نوروز ۱۴۰۳ همزمان شده است برای معیشت مردم کمک کننده است.

ناصری نیا بیان کرد:تعداد خانوارهای استان در این دهک ها ۴۹۸ هزار و ۸۶۳ می باشند که از ابتدای طرح تاکنون ۳۸۸ هزار و ۸۲۹ خانوار از طرح کالابرگ فجرانه بهره مند شدند.

وی تعداد جمعیت بهره مند شده استان را بیش از یک میلیون نفر عنوان کرد و گفت:بیش از پنج هزار فروشگاه اعم از زنجزه ای و خرد در این طرح مشارکت کردند که تاکنون اعتباری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد:با اجرای طرح کالابرگ فجرانه تولید واحدهای اقتصادی در سطح کشور و استان افزایش یافته و بیشتر فروشگاه های استان از این طرح متنفع شده اند .

ناصری نیا به رضایت و ایجاد نشاط در بین قشر محروم و متوسط جامعه در اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد:طبق آمار سازمان یونیسف با اجرای این طرح در کشور در تغذیه سالم مردم افزایش ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری را داشته ایم که زمینه بزرگتر شدن سفره مردم به ویژه اقشار کم درآمد و متوسط را فراهم کرده است .

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی نوعی کمک غیرمستقیم به واحد های تولیدی و افزایش رونق تولید بود و دولت با این طرح سبب کمک به معیشت مردم و تولیدکنندگان شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه طرح کالابرگ فجرانه از ۱۷ بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است،تصریح کرد:این طرح در سه مرحله آغاز و تا ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و مرحله سوم این طرح از ۲۰ فروردین ماه نیز آغاز می شود و مردم تا امروز ( ۱۸ فروردین ماه)فرصت دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند.در این مرحله از فجرانه هم مشمولان طرح می‌توانند، ۱۱ قلم کالای اساسی را در مجموع با تخفیف ۲۲۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار خریداری کنند.

انتهای پیام/