تشریح اقدامات اداره کل راهداری لرستان در ایام نوروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اقدامات این اداره کل در ایام نوروز را تشریح کرد.

به گزارش همای سعادت، مرتضی شیروانی در تشریح اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار داشت: همزمان با آغاز این طرح یعنی از ۲۵ اسفندماه گذشته تا کنون، ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین جهت خدمت رسانی به مسافران نوروزی در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.

وی ادامه داد: با توجه به بارش های سنگین برف و باران در ایام نوروز اقدامات از جمله برف روبی، ریزش برداری و هدایت آب های سطحی توسط راهداران انجام شد.

شیروانی گفت: شدت بارش به حدی بود که خسارات سنگینی به ابنیه فنی و راه های شهرستان دلفان و پلدختر وارد شد و راه ارتباطی خرم آباد_ پلدختر قطع شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اضافه کرد: بلافاصله بعد از بارش ها و خساراتی که به ابنیه و راه ارتباطی پلدختر به سمت خرم آباد وارد شد، با دعوت اکبری معاون راهداری کشور به استان و بازدید از این محور جهت ایمن سازی و احداث دیوار بتنی ۵ کیلومتری در حاشیه آن در سال جاری هماهنگی لازم انجام شد.

شیروانی تصریح کرد:مشکلات ارتباطی که بعد از بارش ها در محور پلدختر به خرم آباد به وجود آمده بود با تلاش راهداران در کمترین زمان ممکن مرتفع شدند.

وی همچنین به اجرای پویش چشم به راهیم در ایام نوروز در سطح استان اشاره کرد و گفت:این پویش با هدف ارتقای ایمنی در جاده‌ها، سلامت سفر مسافران، آموزش و آگاهی بخشی به همراهان رانندگان با اجرای برنامه های فرهنگی، ایمنی، هنری، موسیقی محلی در کیلومتر ۱۰ محور خرم آباد- پلدختر راه اندازی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل اشاره و عنوان کرد:در طرح نوروزی کارشناسان حوزه حمل و نقل با انجام گشت های مستمر به صورت شبانه روزی وضعیت جابجایی حوزه مسافر و کالا را انجام می دهند.

شیروانی اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین ماه با انجام ۹هزار و ۸۳۷ سفر، تعداد ۸۸ هزار و ۷۰۴ مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی لرستان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته و در این مدت۱۱۵ هزار و ۱۵۴ تن کالا نیز جابجا شده است.

وی ابراز کرد: در طرح نوروزی آمار تردد خودروها در جاده های ارتباطی استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۰ فروردین ماه سال جاری، ۶ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۵۱ دستگاه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/