تقدیر از دانشجویان نخبه و برتر آموزشی و المپیادی دانشگاه علوم پزشکی لرستان

بمناسبت بزرگداشت ۱۶ آذر (روز دانشجو) از دانشجویان نخبه و برتر آموزشی و المپیادی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش همای سعادت ،همایش تقدیر از دانشجویان نخبه و برتر آموزشی و المپیادی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور دکتر دلفان سرپرست دانشگاه و اعضای هیات رئیسه در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی گلدشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌ پزشکی استان ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: اگر بخواهیم در مورد دانشجویان حرف بزنیم ؛ باید در چنین روزی شنونده بود و پای صحبت های این عزیزان نشست و به دغدغه های آنان گوش فرا داد.

وی با اشاره به تولید علم و فناوری، گفت: از طریق شرکت های فناور و تغییر نگاه مدیریتی ،می توان به تولید علم  دست یافت و با تلاش و کوشش شما دانشجویان عزیز است که شاهد رشد و بالندگی و ترقی در همه ی ابعاد مختلف علمی کشور خواهیم بود و انتخاب دکتر دلفان به عنوان رئیس دانشگاه و نگاه وی به این موضوع برای شما دانشجویان نوید بخش می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ، فعالیت در حوزه های مختلف اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و سلامت را تنها بخشی از  انگیزه های دانشجویان ذکر کرد و گفت: هر کسی فارغ از دغدغه ها و نگاه علمی خود ؛ باید تهذیب نفس و انگیزه ی خدمت به خلق را سرلوحه ی کار خود قرار بدهد تا موفق تر شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ،اظهار داشت: باید در محیط دانشگاه فضایی وجود داشته باشد که دانشجویان بتوانند آزادانه و بدون ترس نکته نطرات و دیدگاه های خود را بیان کنند و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و دیگر همایش ها نیز به همین منظور برگزار می گردد و باید بستری فراهم شود که با تولید علم و اقدامات فناورانه بر تحریم ها غلبه کرد و نقد سازنده داشت.

 

دکتر بهرام دلفان سرپرست دانشگاه با بیان اینکه دانشجویان محصول نهایی دانشگاه به حساب می آیند، اظهار داشت : نباید در تربیت دانشجویان در  همه ی ابعاد و زمینه های علمی ،، آموزشی ،  پژوهشی و اخلاقی کوتاهی کرد زیرا روزی نتیجه ی این کارها به خود ما بر می گردد و دانشجویی موفق تر است که برای خود رویایی دارد و این رویا و طرز فکر دانشجو است که تبدیل به یک ایده و محصول می شود.

وی نقطه ی شروع یک ایده را از یک چیز ساده و دم دست دانست و گفت : گاهی توجه به یک موضوع و چیز ساده می تواند تبدیل به یک فکر و ایده برای دانشجو شود و این وظیفه اساتید است که به این رویای دانشجو جهت بدهند تا زودتر تبدیل به یک محصول فناورانه گردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ، ایده های دانشجویان را به عنوان یک الماس دانست و گفت : یک ایده و فکر باید به عنوان یک الماس دیده شود زیرا باعث تولید علم و خلق یک کار فناورانه می شود که نتیجه اش ایجاد اشتغال برای دانشجویان و پیشرفت و ترقی کشور می شود.

وی افزود :آینده ی کشور از آن شما دانشجویان است و شما باید کاری کنید تا باری از روی دوش دانشگاه و کشور برداشته شود و قطعا در جایگاه های مختلفی که در آینده خواهید داشت ؛ با این نگاه علمی و فکر و ایده ، خوش خواهید درخشید.

در این همایش ، دکتر شیخیان در مورد کسب رتبه های برتر و استعدادهای درخشان دانشگاه که لازمه ی آن علم آموزی و سخت کوشی است ،گفت : خداوند در سوره ی عصر انسان را با صبر و سخت کوشی ، برای کسب علم و آگاهی به سوی خود فرا می خواند و لازمه ی کسب علم صابر بودن و سخت کوشی است لذا کسب موفقیت های شما اساتید و دانشجویان عزیز بدون صبر و تلاش میسر نگردید.

وی انگیزه داشتن دانشجو ،خود تنظیمی برای کسب موفقیت و تلاش در راه علم آموزی را بخشی از پروسه ی کسب موفقیت علمی دانشجویان در کسب معدل و رتبه های المپیادی دانست و بخش دیگری از آن را انسان سازی و توجه به اخلاقیات فرد ذکر کرد که مورد تاکید ائمه (ع) است و در قرآن هم به آن اشاره شده است.

شیخیان افزود :کسب نمره و معدل مربوط به یک سال فعالت دانشجو است ؛ اما در بحث المپیادها و تعامل با اساتید دانشگاه (تشکیل شبکه) که خودش تولید علم است و برگزاری المپیادهای علمی ، فعالیت های تحقیقاتی ، پژوهشی ، فناوری و استعدادهای درخشان  پروسه اش از همین مسیر تشکیل شبکه ، گفتگو با اهل فن و شرکت در المپیادها میسر می باشد.

در پایان این همایش ، از اساتید برتر بورد تخصصی دکتر سید احمد علاقه بند قبولی بورد تخصصی جراحی و دکتر توسلی قبولی بورد تخصصی بیهوشی سال ۱۴۰۰ ، اعضای تیم المپیاد علمی دانشگاه (با کسب دو مدال نقره گروهی و دیپلم افتخار  توسط امیر علی حاتمی و مریم کلانتری نژاد در حیطه مدیریت نطام سلامت ، کسب یک مدال برنز انفرادی در حیطه استدلال بالینی توسط مهشاد موسوی و کسب دیپلم افتخار در حیطه استدلال بالینی توسط حمید سجادی ، دیگر اعضای تیم و ۳۶ نفر از دانشجویان  برتر دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان تقدیر شد.

انتهای پیام /