تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد/ کسب ۸ مدال طلا و برنز

سی و ششمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا با حضور ۲۳ کشور در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ایران با کسب ۵ مدال طلا و ۳ مدال برنز به عنوان قهرمانی دست یافت.

به گزارش همای سعادت به نقل از مهر، برای تیم ایران رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، هادی وفایی پور در وزن ۸۶ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

تیم ایران که در این دوره از رقابت‌ها به دلیل حضور برخی از کشتی گیران اصلی خود در مسابقات کسب سهمیه المپیک از جمله احمد محمدنژاد جوان، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا و مصدومیت و آسیب دیدگی حسن یزدانی با ترکیبی از کشتی گیران جوان و عنوان دار به مصاف حریفان خود رفت، اما توانست با کسب نیمی از مدال‌های طلا، عنوان قهرمانی را از آن خود کند. این در حالی بود که تیم ایران سال گذشته تنها یک مدال طلا کسب کرده بود و در جایگاه تیمی سوم شده بود.

در رده بندی تیمی ایران با اقتدار و با ۱۹۰ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ژاپن با ۱۳۰ امتیاز و قرقیزستان با ۱۲۱ امتیاز دوم و سوم شدند

انتهای پیام/