«دره خرم‌آباد» و «فلک‌الافلاک» سهمیه ثبت جهانی ایران در یونسکو

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان گفت:«دره خرم‌آباد » و قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» سهمیه ثبت جهانی سال ۲۰۲۴ ایران در یونسکو خواهند بود.

به گزارش همای سعادت،عطا حسن‌پور،در سخنانی،اظهار داشت:با پیگیری‌های استاندار لرستان و توجه ویژه وزیر میراث‌فرهنگی،جلسات متعددی به‌منظور ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» و قلعه «فلک‌الافلاک» برگزار شد.

وی ادامه داد:در نهایت پس از جلسه روز سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲،طی ابلاغی از طرف قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی و معاون میراث‌فرهنگی، مسئولیت تدوین پرونده «دره خرم‌آباد» و قلعه «فلک‌الافلاک» به اینجانب محول شد و بالاخره سهمیه ثبت جهانی سال ۲۰۲۴ کشور ایران در یونسکو به استان لرستان اختصاص یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی لرستان،بیان داشت:ضمن تشکر از قائم مقاوم وزیر میراث‌فرهنگی بابت در اولویت قراردادن این پرونده و حسن اعتماد ایشان به اینجانب، این فرصت کمتر از ۶۰ روز را تا ارسال پرونده به یونسکو، غنیمت شمرده و امیدوارم بتوانم گام بزرگی در راستای برآوردن یکی از مطالبات دیرینه مردم استان و خدمت به کشور عزیزمان برداریم.

حسن‌پور، تأکید کرد:بی شک در این مسیر دشوار، مشکلات و موانع متعددی بر سر راه قرار دارد که برای رفع آنها محتاج دعای خیر هم استانی‌های عزیز، همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهردار خرم‌آباد،کمک کارشناسان، همراهی همکاران و اساتید اهل‌فن هستم.

انتهای پیام/