در سه حوزه ، سرمایه گذاران درون استانی را حمایت می کنیم/ کشت و صنعت ، آماده سرمایه گذاری جدید

استاندار لرستان ،گفت : ما در سه حوزه ، سرمایه گذاران درون استانی را حمایت میکنیم و آماده حمایت از سرمایه گذاران خارجی نیز هستیم.

به گزارش همای سعادت آنلاین ، سید موسی خادمی در نشست مجازی با خبرنگاران در گروه مدیران و رسانه های لرستان ، به سرمایه گذاری های انجام شده در استان اشاره کردو اظهار داشت : شستا که یک سرمایه گذار خارجی بود ، در سال ۹۷ شروع به سرمایه گذاری در مینی پالایشگاه پلدختر کرد، در حمایت از آن کوتاهی نکردیم و تا ۲۲ بهمن سال جاری هم به بهره برداری خواهد رسید ،همچنین در گاوداری دلفان ، کاغذ از سنگ الیگودرز ،دارو بخش الشتر ،لاستیک بارز هم فعال است.

وی، افزود :ایمیدرو در آهک هیدراته پلدختر و بنیاد مستضعفان در فاز دوم نیروگاه نیز مشغول فعالیت هستند.

خادمی با بیان اینکه در سه حوزه ، سرمایه گذاران درون استانی را حمایت میکنیم و آماده حمایت از سرمایه گذاران بیرونی نیز هستیم ، گفت : حمایت از سرمایه گذاران در شرایط تحریم ، تغییر قیمتها، نرخ ارز و سالهایی که شرایط حاکم بر کشور مناسب نبوده ، توسط استان صورت گرفته است.

استاندارلرستان ، از آغاز به کار فاز ۴ سیمان دورود که سالها جزء آرزوهای مردم بود خبر داد و اظهار داشت: سیمان سفید ازنا نیز به احتمال زیاد ، تا پایان سال افتتاح شود.

وی اشاره ای هم به بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی خرم آباد و کارهای صورت گرفته در آن داشت.

خادمی از آمادگی کشت و صنعت در حوزه های گلخانه و گردشگری برای جذب سرمایه گذاری جدید خبر داد و بیان کرد : کاشی جم ، راه افتاده و عظیم خودرو هم که تعطیل بود ، شروع به کار کرده است.

استاندارلرستان ، به سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی سازمان بازنشستگی در گردشگری حوضیان اشاره کرد و اذعان داشت: سیلیکون متان بروجرد که قبلا ، کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ، الان بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود : تعداد کارگران کارخانه نساجی ، حدود ۴۰۰ نفر بود که در دو سال اخیر ، این تعداد به هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

خادمی به سرمایه گذاری زاگرس پوش در طرح توسعه اشاره و تصریح کرد : زاگرس پوش در بازارهای خارجی نیز حضور پیدا می کند.

استاندارلرستان، ادامه داد : گاوداری ۲ هزار راسی پگاه الیگودرز افتتاح شده است و گاوداری هزار راسی گریت هم آماده ی افتتاح است.

راه اندازی شیشه الیگودرز ، چند کارخانه الکل و چند هتل ، از دیگر سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان بود که خادمی به آنها اشاره کرد.

وی یاد آور شد : در چندسال اخیر ۴۷ واحد تعطیل شده در استان، راه اندازی شد ، ۲۷ واحد جدید شروع به کار کردند و ۷۱ واحد هم افزایش ظرفیت داشته ایم.

استاندارلرستان خاطر نشان کرد : این سرمایه گذاریها با همکاری دستگاههای مختلف استان صورت گرفته اند و باید اقداماتشان را بیان کنند ، ضمن اینکه ، این مقدار از سرمایه گذاری ها ، در شرایطی که با سیل ، کرونا و… مواجه بوده ایم صورت گرفته است و با این حال ، هنوز به نقطه ی ایده آل و آرمانی خود دست نیافته ایم.

انتهای پیام/