مدیر کل راه آهن لرستان خبر داد؛

رشد ۴۰ درصدی بارگیری کالا در راه آهن لرستان

مدیر کل راه آهن لرستان از رشد ۴۰ درصدی بارگیری کالا در راه آهن استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،رحمت رحمت نژاد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا طی پارسال از ایستگاه‌های ریلی استان بارگیری و ارسال شد که نسبت به‌مدت مشابه سال ماقبل ۴۰ درصد رشد داشته، این در حالی ست که میزان بارگیری کالا در راه آهن استان طی سال ۱۴۰۱ مقدار ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن بوده است.

وی افزود:همچنین مدت یاد شده تن کیلومتر مبدأ – مقصد (بارهای عبوری از ایستگاه‌های استان در مبدأ و مقاصد مختلف) ۲۱۳ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۴۸ تن بود که نسبت به ۱۴۶ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۷۸ تن مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن لرستان بیان کرد: پارسال ۹۸ هزار و ۳۴۵ مسافر قطارهای بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابه‌جا شدند که در مقایسه با ۹۳ هزار و ۶۹۶ نفر بازه زمانی سال ۱۴۰۱ حدود پنج درصد افزایش نشان‌می‌دهد.

رحمت نژاد با اشاره به تعداد مسافر قطارهای حومه‌ای نیز عنوان کرد: در همین بازه زمانی پارسال ۱۶۸ هزار و ۸۸۰ مسافر توسط قطارهای حومه‌ای راه آهن لرستان جابه‌جا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۵۲ هزار و ۹۱۲ مسافر، ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی تعداد واگن‌های راه آهن لرستان را هفت هزار و ۸۲۴ واگن عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سال ۱۴۰۱ تعداد واگن‌های آن پنج‌هزار و ۵۱۸ عدد بوده که شاهد رشد ۴۲ درصدی بوده است.

رحمت نژاد طول خطوط اصلی راه آهن لرستان را ۱۵۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور دارای ۶.۵ کیلومتر خطوط فرعی، ۱۱ ایستگاه، ۶۰۲ دستگاه پل به طول سه کیلومتر و ۳۱ دستگاه تونل می‌باشد که طولانی‌ترین تونل آن به طول یک‌هزار و ۸۱۷ متر در ایستگاه قارون-بیشه و طولانی‌ترین پل آن به طول ۱۵۶ متر در ایستگاه سپیددشت- چمسنگر است.

بنا به این گزارش، راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال – جنوب از سال ۱۳۰۶ – ۱۳۱۷ ساخته شده از دورود به‌سمت جنوب وارد رشته کوه‌های زاگرس شده است که از دره‌های تنگ و در جوار رودخانه سزار (دز) به مسیر خود ادامه می‌دهد و در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود – خرم‌آباد – پلدختر و ازنا – خمین – اصفهان به آن وصل خواهد شد.

انتهای پیام/