رضایت مندی کارشناسان وزارت جهاد از اقدامات جهاد کشاورزی لرستان

طی بازدید کارشناسان وزارت جهاد و سازمان حفظ نباتات کشور به منظور بررسی وپایش در زمینه مبارزه با آفت اراضی،از اقدامات وتوصیه های موثر سازمان جهاد کشاورزی لرستان در زمینه مبارزه با علف‌های هرز ابراز رضایت مندی کردند.

به گزارش همای سعادت،صبح روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه، دکتر سعیده نوربخش، کارشناس حفظ نباتات و مهندس علیرضا طولابی، کارشناس دفتر گندم معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی و پایش اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در زمینه مبارزه با آفت‌ها از اراضی تحت کشت روستاهای سراب نیلوفر و مدبه خرم‌آباد بازدید به عمل آوردند.

کارشناس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: سن گندم، سوسک سیاه و قهوه‌ای ،شته‌ها و مینوز برگ غلات از عوامل خسارت‌زای گندم هستند که مهمترین رقبای انسان در زمینه تهدید تولید محصول کافی و سالم می باشند .

سعیده نوربخش اظهار کرد :در سال جاری در سطحی بالغ بر ۶۰۰ هزار هکتار مبارزه با آفات صورت گرفته است.

وی افزود:درکل کشور درسطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار با علف‌های هرز سر سختِ پهن برگ و باریک برگ که ۸ تهدیدی مهم بر میزان تولید گندم می‌باشند ،مبارزه شده است.

با اشاره به بیماری‌های سفیدک و سپتوریایی و لکه برگی گندم به عنوان بیماری های گندمی بیان کرد: بیماری قارچی زنگ زرد گندم از مهمترین آنهاست که مبارزه با این بیماری در سطحی بالغ بر یک میلیون هکتار صورت گرفته است.

نوربخش تشریح کرد:در بازدید از سطح سبز زیر کشت گندم در زمین‌های آبی و دیم استان ،شاهد اقدامات و توصیه‌های خوبی در زمینه مبارزه با علف‌های هرز بودیم.

وی در ادامه بیان کرد:با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب جهت انتشار بیماری‌ها، انتظار می‌رود کشاورزان به توصیه‌های گیاه پزشکی سازمان حفظ نباتات توجه کنند.

کارشناس سازمان حفظ نباتات در پایان گفت: با کانون کوبی صورت گرفته در مزارع گندم با شیوه صحیح و در زمان مناسب شاهد اقدامات رضایت بخش در زمینه مبارزه با عوامل خسارت زا در سطح استان هستیم.

انتهای پیام/