سفرهای نوروزی و لزوم پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی

بیش از دو سال است که درگیر کرونا هستیم عده زیادی از مردم مدتها از خانه بیرون نیامده و به سفر نرفته اند.

همای سعادت آنلاین،تمام جوانب و ابعاد روابط فردی؛ اجتماعی و سازمانی ما دستخوش تغییر و تحول و آسیب شده و حوصله همه سر رفته و در این میان عده ای دچار افسردگی،انزوا طلبی و ناراحتی‌های روحی ناشی از گوشه گیری و دوری از هم شده اند و حقیقتا موضوع مهم صله رحم آسیب جدی دیده که شاید آثار مادی و معنوی زیانبار آن تازه سالها بعد بطور جدی خودنمایی کند.به نظر می‌رسد که دولت و نهادهای فرهنگی خصوصا صدا و سیما می‌بایست در دوران پاندمی کرونا مبادرت به ساخت،تولید و پخش انواع برنامه‌های شاد و نشاط آور می‌کردند تا عوارض روحی روانی کرونا به حداقل برسد که متاسفانه به هر دلیل این اتفاق لازم و ضروری بطور جدی رخ نداده است ؟!

حال در آستانه نوروز ۱۴۰۱ به نظر می‌رسد که مردم با سفر کنترل شده همراه با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند آب و هوایی عوض کرده و روحیه شان با سفری خوش و شاداب بازسازی و تقویت گردد.از آنجائیکه خیلی از مردم مدتهاست که سفر نرفته و در جاده ها رانندگی نکرده اند،فلذا ممکن است که خدای ناکرده بعضی از رانندگان محترم، رفتارهای پر خطری از خود بروز دهند که حادثه آفرین باشد. بسیار لازم و ضروری است که همه دست بدست هم بدهیم تا علاوه بر گذراندن اوقاتی خوش همراه با سلامتی و شادابی حداکثر توجه به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در سطح جاده های کشور داشته باشیم.

داشتن هوشیاری و استراحت کافی در طول رانندگی، توجه به سرعت مطمئنه،پرهیز از هرگونه انحراف بی مورد به چپ و راست و رعایت فاصله ها و… می‌تواند به کاهش آمار سوانح و تصادفات رانندگی کمک بزرگی نماید. همه ما میتوانیم با صبر و حوصله، درایت و هوشمندی،احترام متقابل و قانونمداری،لحظه های ماندگار شادی را در کنار عزیزانمان در طول سفر تجربه کرده و ضمن توجه جدی به حفظ محیط زیست کمک حال پلیس زحمتکش و ماموران و کارکنان واحدهای شریف امدادرسان مستقر در جاده ها باشیم. توجه کنیم که یک تصادف هم، ناگوار است.

دکتر حسن خسروی- مدرس دانشگاه- عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها

انتهای پیام/