قتلگاهی بنام عوارضی های آزادراه خرم آباد -بروجرد و پل زال

از دیرباز ایجاد راه های دسترسی استاندارد جاده ای و ریلی سبب تسهیل و ایمنی جابجایی ،حمل و نقل کالا و مسافر،کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت محسوب شده است.

همای سعادت آنلاین -یادداشت -اما متاسفانه در استان لرستان برخلاف سایر نقاط کشور،احداث راهها بجای اینکه قاتق نان و به عبارتی ممر کسب نان حلال مردم شوند به قاتل جان آنان تبدیل شده اند.تازه ترین نمونه آن بروز حادثه ناگوار پنجشنبه شب آزاد راه خرم آباد – بروجرد است که به دلیل بریده شدن ترمز تریلر ،منجر به فوت دو نفر از هموطن و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.متاسفانه دیماه امسال نیز در آزاد راه خرم آباد- پل زل باز هم بدلیل نقص فنی ترمز تریلر و برخورد آن با باجه های عوارضی حادثه آفرید یک نفر جان خود را از دست داد.

مردم حق دارند بپرسند چرا هنگام احداث اینگونه راهها که برای ایجاد آنها هزینه های هنگفت صرف می شود ،کارشناسان زحمت نظارت را بخود نمی دهند و نظرات فنی را اعمال نمی کنند.با توجه به این که هر دو حادثه اخیر آزاد راههای خرم آباد- پل زال و خرم آباد -بروجرد براثر برخورد تریلرها با باجه های عوارضی بوده است، آیا مهندسین طراح وناظر این پروژه ها هنگام جا نمایی و ساخت؛ درخصوص محل استقرار باجه های عوارضی نظر کارشنایی ارایه کرده اند تا شاهد بروز اینگونه حوادث ناگوار و به سوگ نشستن خانواده نباشیم ؟!

این گزارش حاکی است ،پس از وقوع تصادف عوارضی آزاد راه خرم آباد -بروجرد که حدود ساعت ۲۳ به وقوع پیوست، دکتر ستاری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان به محض اطلاع از بروزحادثه درمحل حضور یافت و به بررسی علت حادثه پرداخت وبر لزوم رفع اشکالات فنی تاکید کرد.

برپایه این گزارس دکتراحمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان دراین خصوص گفت :روز جمعه از آزاد راه خرم‌آباد- بروجرد بازدید کرده و گزارش مربوطه را جهت رفع مشکل ارایه نموده است.

جهان پویا

انتهای پیام/