پیام تسلیت رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان به مناسبت درگذشت «حسین سپهوند»

رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان،طی پیامی درگذشت «حسین سپهوند» فیلمساز لرستانی را به جامعه فرهنگی و هنری استان تسلیت گفت.

به گزارش همای سعادت،مجتبی رومانی،رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان، به مناسبت درگذشت «حسین سپهوند» فیلمساز لرستانی پیام ‌تسلیتی صادر کرد.

متن‌ پیام‌ به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر اندوهبار درگذشت «حسین سپهوند» جامعه هنری و سینمایی استان را اندوهگین کرد، خاموشی هر ستاره از آسمان فرهنگ و هنر، اندوه بزرگی است که اندک فرصت با یکدیگر بودن را به ناگواری یادآوری می‌کند.زنده‌یاد
«حسین سپهوند» یکی از فیلم‌سازان پرتلاش و متعهد لرستان بود که قطعا درگذشت وی ضایعه‌ای اسفبار برای جامعه فرهنگ و هنر استان است.بی شک آثار وی تا همیشه در اذهان مردم لرستان بالاخص زادگاهش خرم آباد به یادگار باقی خواهد ماند.فقدان این بزرگمرد برای جامعه فرهنگ و ادب لرستان غمی جانکاه و سترگ است ولی انسان در برابر تقدیر و مشیت حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا ندارد.

اینجانب بر خود لازم دانسته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند ارزشمند مصیبت وارده را به مردم فرهنگ دوست استان خصوصا جامعه ی هتری و خانواده ی محترم آن مرحوم تسلیت گفته و از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای ایشان رحمت بی کران و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می نمایم.

زنده‌یاد «حسین سپهوند» از فیلم‌سازان لرستانی بود که مدرک کارشناسی سینما گرایش کارگردانی داشت و در زمینه نویسندگی،کارگردانی، تصویربرداری، تدوین و آموزش سینما فعالیت می‌کرد.فیلم‌های رنگ زمان، مستند داستانی به رنگ آب، داستانی گرگ درون، داستانی زنده انیمیشن پاک شو دشمن، کلیپ دیوار،مستند ملاقات، مستند ماهی کور، مستند نبض زندگی، تدوین تله فیلم آن اسب، مستند پرتره دکتر شهیدی، مستند بازسازی شده پیرغلام، از تولیدات و آثار به جا مانده از این هنرمند فقید است.

وی جوایز متعددی در حوزه فیلم و مستند کسب کرده بود که از جمله می‌توان به کسب جایزه بهترین فیلم مستند در جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی اهواز در بخش دانشجویی، جایزه اول جشنواره زیتون سرخ، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه چهاردهمین جشنواره سیمای استان‌ها، جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره بین المللی سرزمین زیتون و جایزه دوم جشنواره محیط زیست اشاره کرد.

این هنرمند و فیلم‌ساز لرستانی، پس از تحمل یک دوره بیماری، روز چهارشنبه مورخ ۱۵ آذرماه در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

انتهای پیام/