۷ اقامتگاه بوم‌گردی در لرستان افتتاح می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از افتتاح ۷ اقامتگاه بومگردی سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، سید قاسمی‌،گفت :از آنجایی که بسیاری از گردشگران به فضاهای حومه شهری گرایش دارند و بخاطر همین مساله مقصد گردشگری خود را انتخاب می کنند، افزایش اقامتگاههای سنتی و بومگردی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ اقامتگاه بومگردی در سطح استان فعال هستند افزود: در سالجاری با همکاری بخش خصوصی ۷ اقامتگاه جدید در استان به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یکی از عوامل مهم در توسعه صنعت گردشگری را توسعه اقامتگاه های سنتی و بوم گردی در سطح استان برشمرد و تصریح کرد: این اداره کل هر گونه همکاری را با سرمایه گذاران بخشی خصوصی در این خصوص خواهد داشت.

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان نیز بیان داشت: توجه به مبحث هتلینگ و توسعه امکانات رفاهی در تفرجگاه ها بویژه در حوالی جاده های استان در ارتقا شاخص گردش پذیری استان بسیار موثر است.

اسکندر فلاحوند با اشاره به گرایش عمده گردشگران به اقامت در مقاصد شهری و نزدیک شهری اظهار داشت: فاصله اندک جاذبه های گردشگری استان لرستان با شهر موجب شده سرمایه گذاران به جای ساخت هتل در شهرها به احداث اقامتگاههای بومگردی و سنتی متمرکز شوند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تبلیغات گسترده در معرفی جاذبه های استان، برنامه ریزی های مدون و همچنین احداث زیرساخت ها و امکانات رفاهی در کنار جاذبه های گردشگری شاهد توسعه صنعت گردشگری در لرستان باشیم.