بازار‌ «یلدایی» لرستان زیر ذره بین استاندارد

مدیرکل استاندارد لرستان از اجرای طرح نظارتی «شب یلدا» در بازار استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،وحید والی زاده مرادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:با نزدیک شدن شب یلدا در سطح استان و پیش‌بینی افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار و به ویژه بازار مواد غذایی و ضرورت نظارت بیشتر بر صحت عملکرد تمامی وسائل توزین و سنجش مورد استفاده اصناف، با هدف صیانت از حقوق مردم در نظام توزیع و مصرف، «طرح ویژه» از ۲۰ آذرماه به مدت ۱۰ روز آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح بیشتر از صنوفی که در صورت عدم صحت عملکرد ترازو های آنها تأثیر بیشتری در ضایع شدن حقوق عامه مردم دارند از جمله صنوف: شیرینی و قنادی (به ویژه اجرای طرح خالص فروشی)، آجیل و خشکبار، میوه و تره ‌بار، قصابی و پروتئین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر مراکز فروش که به تشخیص این اداره کل به صورت بومی و منطقه‌ای مورد توجه است، بازدید و نسبت به انجام آزمون وسایل سنجش و اندازه گیری اقدام می شود.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: در اولین روز از آغاز این گشت مشترک، نظارت بر وسایل سنجش در داد و ستد عمومی و همچنین بحث خالص فروشی در محصولات قنادی توسط کارکنان این اداره کل همراه با گشت مشترک انجام شد.


والی زاده مرادی، با توجه به داشتن برچسب آزمون دوره‌ای ترازوها که تایید کننده صحت عملکرد ترازو می‌باشد،بیان کرد: واحدهای صنفی که از انجام آزمون دوره‌ای ممانعت می‌کنند و ترازو‌های آنها فاقد برچسب صحت سنجی می‌باشند به سازمان صمت و تعزیرات استان معرفی می‌شوند.

مدیرکل استاندارد لرستان در پایان خاطر نشان کرد: براساس ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش از مهمترین وظایف این اداره کل بوده و جهت جلوگیری از تضییع حقوق عموم شهروندان، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

انتهای پیام/