تشدید نظارت بر بازار و اصناف در آستانه شب عید+تصاویر

رئیس اصناف مرکز لرستان با اشاره به در پیش رو بودن ایام نوروز و آغاز خریدهای عیدانه مردم از آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار در این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، طرح تشدید نظارتی بازرسین اتاق اصناف با حضورحشمت رحیمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان بر واحد های صنفیِ آغاز شد.

حشمت رحیمی رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان در گفت وگو باخبرنگارما، با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی استان در ایام پایانی سال و خریدهای عیدانه مردم گفت:این طرح نظارتی در ۲ فاز اجرایی شده که درفاز اول این طرح شامل نظارت بر عرضه و فروش کالاهای اساسی و کالاهای شب عید و فاز دوم پایش واکسیناسیون واحد های صنفی است‌.

وی در این طرح ضمن آموزش های لازم به کسبه ، توجیح و راهنمایی اصناف،تاکید کرد: در صورت عدم رعایت موارد فوق، با صنوف متخلف برخورد و در صورت عدم اصلاح تخلفات از سوی فروشندگان، مطابق ضوابط نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات حکومتی اقدام خواهد شد.

رحیمی همچنین بر ضرورت نصب برچسب قیمت، رعایت پروتکلهای بهداشتی ، اخذ کد QR ، داشتن فاکتور خرید و صدور فاکتور فروش توسط فروشندگان تاکید کرد.

الزام تمام واحدهای صنفی به تزریق سه دوز واکسن

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان در ادامه بر ضرورت مراجعه اصناف استان برای تزریق واکسن کرونا تاکید کرد و گفت :در راستای سیاست‌های پیشگیرانه ستاد ملی مقابله با کرونا و صورتجلسه ستاد ملی کرونا و ستاد تنظیم بازار ، تمام واحدهای صنفی باید نسبت به تزریق سه دوز واکسن کرونا و اخذ کد QR اقدام نمایند.

وی افزود: در صورت عدم رعایت موارد فوق واحدهای صنفی متخلف، به مدت ۳۰ روز پلمب می شود و همچنین در صورتی که واحد صنفی اعلام بی اطلاعی کنند، مسئولیت ناشی از آن و خسارت وارده به عهده هیئت مدیره اتحادیه می باشد.

ضرورت نصب درج قیمت روی کالاها

رحیمی در ادامه در خصوص نصب درج قیمت روی کالاها ،گفت: به استناد صورتجلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار فرماندار خرم آباد ،همچنین صورتجلسه “جشنواره ویژه خرید شفاف سازی “صنعت معدن وتجارت لرستان وبه استناد ماده ۶۵ قانون نظام صنفی ،تمام واحدهای صنفی،نسبت به نصب درج قیمت روی کالا و نرخنامه ویا تابلوی دستمزد خدمت در محل کسب به نحوی که قابل رویت باشد ،اقدام نمایند.

وی افزود:در غیر این صورت مبلغ ۲۶۰ هزار تومان توسط بازرسین سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف جریمه خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان یادآور شد: همشهریان خرم آبادی در صورت مشاهده تخلفات صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می‌توانند با شماره گیری ۳۳۳۳۸۱۰۱ مراتب را به واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز استان گزارش دهند.

رحیمی در پایان با تشکر از کسبه استان به عنوان سربازان اقتصادی در خدمت نظام و انقلاب، گفت: امیدواریم که کسبه استان مانند سنوات گذشته با رعایت انصاف و مشتری‌مداری به مردم خدمت کنند.

انتهای پیام/