پرداخت مطالبات کشاورزان خسارت دیده لرستانی تا پایان آذر ماه

صفری راد با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۰، بیش از ۱۶۲ هزار نفر، محصولات خود را نزد صندوق بیمه کشاورزان لرستان بیمه کرده اند، از پرداخت مطالبات کشاورزان خسارت دیده لرستانی تا پایان آذر ماه خبر داد.

علی اصغر صفری راد، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان درگفت و گو با همای سعادت با بیان اینکه لرستان دومین استان در ثبت پرونده های بیمه خسارت کشاورزی در سامانه ستاد مرکزی کشور جهت پرداخت غرامت بیمه محصولات کشاورزی است، گفت: تا کنون بیش از ۵ هزار پرونده با مبلغ ۱۶ میلیارد تومان جهت واریز غرامت به ستاد مرکزی کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، تعداد ۶۲ هزار و ۳۰۰ کشاورز، محصولات خود را نزد بیمه صندوق بیمه کشاورزان استان با مساحتی معادل ۱۵۶ هزار هکتار زمین، بیمه کرده اند،گفت:همچنین ۳۴ هزار و ۷۰ نفر در بخش زراعت شامل گندم،جو،کلزا بیمه نامه دریافت کرده اند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: تمام محصولات زارعین بیمه شده ( شامل ۳۴ هزار و ۱۷۰ نفر) بر اثر عواملی مانند سرما و خشکسالی با درصد های مختلف خسارت دیده اند و میزان خسارت از ۱۰ تا ۸۰ درصد بوده است.

صفری راد، یکی از اقدامات مهم دولت در بخش کشاورزی را سنجش از راه دور زمین های زراعی (تصویر برداری ماهواره ای)بیمه شدگان عنوان کرد و افزود: در این برنامه تمام مراحل رشد گیاه به میزان ۹۵ درصد صحت اطلاعات رصد و ثبت می شود و امکان تخلفاتی از جمله مساحت، نوع کشت دیم یا آبی بودن، زمین غیر معرفی کردن و تکرار همپوشانی به صفر می رسد و روند تشکیل پرونده غرامت بیمه و پرداخت را تسهیل می کند‌.

وی گفت:با رایزنی و هماهنگی مدیریت ارشد استان با صندوق بیمه کشاورزی کشور تلاش می شود تمام مطالبات کشاورزان خسارت دیده تا پایان آذر ماه پرداخت شود.

انتهای پبام/