کاشت گونه گیاهی”موسیر”در دانشگاه لرستان

عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با هدف بررسی تولید موسیر در شرایط اقلیمی خرم‌آباد و اثرات سطوح مختلف کود بر روی این گونه، اقدام به کاشت موسیر در مزارع دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان کرد.

به گزارش همای سعادت،علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت:گونه دارویی موسیر یکی از گیاهان بومی نواحی کوهستانی غرب ایران است که پتانسیل خوبی برای کاشت در زمین‌های زراعی رها شده دارد.

وی افزود:بر اساس اطلاعات ذکر شده در منابع معتبر، گیاه موسیر ایرانی (Allium stipitatum) از جمله گونه‌های گیاهی دارای ارزش دارویی، صنعتی و خوراکی است که به دلیل بهره‌برداری خارج از ظرفیت، به شدت در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

حقی‌زاده تشریح کرد:با توجه به اینکه زمان طولانی از اهلی‌سازی موسیر در کشور نمی‌گذرد و مطالعات اندکی روی اثرات سطوح مختلف کوددهی روی موسیر ایرانی انجام گرفته است، دکتر”امیر میرزایی‌موسیوند”، عضو هیئت علمی این دانشکده با هدف بررسی تولید موسیر در شرایط اقلیمی خرم‌آباد و بررسی اثرات سطوح مختلف کود بر روی این گونه، اقدام به کاشت موسیر در مزارع دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان کرد.


انتهای پیام/